Alla inlägg den 26 maj 2015

Av Pierre - 26 maj 2015 22:41

Phu... vilken dag... men ack så trevligt :)

Kanske det skulle ha varit lugnare att jobba istället    nä skämtosides, är jag jätteglad att min kollega ville byta skift med mig..... för jag hade allt på en och samma dag ;)

Började med sjukhusbesök med min mor på fm.... nu håller vi alla tummar och tår att det ser bra ut... det är bara att vänta :/

Efteråt var vi förbi och hälsade på pappa på gymmet...

 

Det kanske finns i generna hi hi hi   

 

Sen fortsatte vi till frissan, dax att klippa håret på lilleman, ingen favorit enligt honom, jag vet inte varför det har blivit en sån "ångestgrej" för honom. Det krävs en viss förberedelse och övertalning innan, men när han liks sitter där i frisörstolen så går det ju bra. Idag gick det hur bra som helst, han var på strålande humör och sa att han vill ha samma frisyr som brorsan    och ville ha sprayfärg i håret efteråt, han tyckte nog själv att han blev fin, kepsen fick jag stoppa ner i väskan sen !


Vi mötte upp brorsan och Mogge och lunchade på Orren, har inte varit dit på länge, de har verkligen gjort fint där och god mat, vi var mätta och belåtna :)

Sen åkte vi och fixade födelsedagspresenter åt farmor Lena och farfar Janne. Lena fyller faktiskt år idag, men vi ska gratta henne till helgen och slå ihop med morsdag. Janne fyller år i början av juni , så jag ska inte avslöja något här i förväg ;)

 

Efter det, åkte vi hem till mormor och drack kaffe medans Christoffer gjorde sig iordning inför balen.

Ja.... nu kom han inte undan....... ha ha ha ..... han gick inte på sin egen studentbal, men nu var han tvungen, då hans Jenny har bal   .


Vi åkte till stadsparken efteråt för att vara med på fotograferingen.....

Åh, vad fina alla ungdomar var :) 

 

Lite bilder från parken i em/kväll.....

 

 

 

   

   

 En kusinträff vart det oxså   .

 

Och min fina halvsyster Pia ställde upp och var privat chaffis åt balparet i sin fina bil....

Ja.... Morsans saab dög inte ikväll   

   

Ja, i skrivandets stund roar de sig kungligt på Hallstaberget, jag hoppas de har trevligt   .

Efter detta var det järnet hem till morsan igen, toabesök och svida om till fotbollsmatch på kvartersen.

Sen förra gången har vi hunnit haft 2 matcher...

Denna bild var ifrån förra tisdan

 

Rasmus var stolt som en tupp då, han gjorde 2 mål !!

Matchen ikväll gick inte lika bra..... de förlorade men...de kämpade väl och Rasmus var lika nöjd ändå och vi föräldrar får skratta en hel del över vad som händer, när 5 åringar spelar fotboll, goungar :)))

 

Våran middag idag blev varma mackor kl. 20.30, vi hade en liten kille som somnade på 2 sekunder när han la sig i kväll   .

 

Övriga veckan, har jag jobbat och haft en ledig "långhelg" (tors - sön) skönt. Hade så mycket planer över min ledighet, men typ bara hälften blev gjord :/

Mogge oljade in möblerna och jag skurade och oljade in bron, nöjd över mig själv........ men belåtenheten varade inte så länge, för naturligtvis började det att regna,  Grrrrr.......

 

Ja... det får bli som det blir.....

Jag och Rasmus tog en pingismatch sen....

 

 Chrisse kom hem i lördags men stannade hos Jenny i stan. 

Det var minst sagt en lugn lördagkväll, ha ha ha

Jag tänkte ta en bild från soffan, men gjorde det aldrig...... Jag satt och tittade på "mello" och tyckte det var så spännande med omröstningen ;))

Mogge satt och sov hela programmet igenom, så intresserad är han, och Rasmus låg och tittade på film i datorn, fint sällskap ;)

Grattis till Måns iaf, tänk att vi vann igen   Heja Sverige .

 

Söndag, grejade vi på hemma och grillade på kvällskvisten. Chrisse kom hem och Peter och Carina kom förbi och åt grillspett med oss, gott

 

 Vad har mer hänt i veckan då......

Mogge har skruvat en del med Chrisses bil, eftersom han ska ta ner den till Stockholm nu när han åker tillbaka.

Jag är glad för det, det känns bra att bilen är schysst när han ska ta över den.

En bil mindre på gården tänkte jag...... men tror ni inte han spanar redan efter en ny !?! 

Ett skruvobjekt......jag jublar inte precis..... men men, där är vi ljusår ifrån varandra...å andra sidan är jag väldigt tacksam för att han kan skruva i bilar. 

Jag tankar och kör.... thats it, ha ha ha

 

Nä, hörrni nu kommer jag inte på nått mer, är trött som en tok, dax att säga natti natti

Kram fr Annso

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards