Alla inlägg den 24 augusti 2014

Av Pierre - 24 augusti 2014 21:21

Veckan som bara regnat bort....

Riktigt grått och trist, men vad gör det, när jag ändå mest har jobbat och sovit   .

 

I måndags var jag ledig under dagen och klev på nattpass på kvällen. Det var regn och rusk så vi åkte in och besökte morsan, vi tog med cykeln, för det finns så bra gångvägar att cykla på, där hon bor längs älven.

Faktiskt var det uppehåll en stund mitt över dagen så Rasmus fick cykla lite...

   

vilopaus ;)

Sen bjöd mormor på pannkakor, inte så dumt.

 

På eftermiddan fick jag ett tokryck hemma och rensade vårt trädgårdsland inför hösten, plockade in alla sockerärtor, sallad, dill, gräslöken, tomater.

Rensade även jordgubbslandet och planterade alla nya skott som kommit i en ny låda.

Jag var såå nöjd över mig själv och precis när jag var färdig, kom regnet. Vilken taiming ;))

   

Sen har jag mest jobbat som sagt.

I mellan regnskurarna har jag faktiskt plockat in även vinbärsbuskarna under veckan. Jag har varken haft tid eller lust att göra något av dem, så jag har bara fryst in det så länge.

Hade bestämt mig för att rensa in allt från trädgården denna vecka.....så det kan jag "bocka av" från "att göra listan" nu.

 

Bären ser finfina ut på bild, men jag har faktiskt fått ganska lite på buskarna i år...... vet inte om det är dax att klippa ner dom, så de får växa ut på nytt ?!  


Gick av mina nattpass i torsdags och var ledig fredag. Gjorde inget speciellt spännande......det gamla vanliga...... Storhandlade mat, agerade färdtjänst åt min mor och träffade syrran. Det vart en lugn hemmakväll sen, med tacos, legobygge med Rasmus och soffhäng med min make :)

Har jobbat lör och sön, ett kvälls och ett dagpass. Var lite besviken att det fortsatt regna i helgen, för vi hade planer på att måla (våra byggprojekt i sommar) ex. bron, soldäck m.m

Men va tusan...... kanske nästa helg då :(

Istället har jag suttit på golvet med lilleman och byggt lego på min lilla lediga tid mellan arbetspassen, gissa om han varit lycklig, när mamma suttit flera timmar denna regnvecka och byggt med honom.   

Vi har ett viktigt byggprojekt på G, ha ha ha, vi bygger ett hus med rum och möbler, garage, pool, lekplats och en hästhage skulle han ha.

Ja, det är ingen brist på lego i detta hem......hans storabröder har efterlämnat en "skatt" till lilleman.

På bilden syns bara 3 lådor men i verkligheten är det 10 lådor!! Inte klokt! Vi har just nu 7 lite mindre plastlådor + dessa 3 på bilden. Det kan möjligen finnas nån låda till ute i boden, som jag inte hittat än... men jag tror detta räcker gott och väl ;)

Jag behöver väl inte berätta att, bygga lego var det bästa Christoffer och Sacharias visste ;) och det verkar som om det upprepas med Rasmus.

 

Imorgon (måndag) kliver jag på natt igen.....Jag vet, jag fattar inte vad jag har lagt för idiotschema. Det känns som  jag har jobbat och sovit bort hela augusti månad. 

Eftersom jag kliver på natten är jag som ledig på dagen imorgon. Väderprognosen såg inte ljus ut direkt så..... kanske jag åker på badhuset med Rasmus eller så....blir det en "byggalegoinnedag" imorgon.

Vi får se.... kanske en natts sömn, gör att jag har lite ny energi imorgon.

Det var allt från mig, sammanfattningsvis en grå, trist och ganska händelselös vecka.

Kram fr Annso

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards