Direktlänk till inlägg 1 december 2014

juletid

Av Pierre - 1 december 2014 21:48

1 Advent, jisses vad tiden går......

Veckan som varit kan väl sammanfattas som en berg o dalbana, bra och mindre bra.

Rasmus har fortsatt varit sjuk fram och tillbaka, när vi trott att nu är han pigg igen så kommer bakslaget som ett brev på posten. Han har blivit hemskickad från förskolan i veckan igen :(

Nä det är dax att gå till botten med problematiken och vi är ganska säker på vad det är, men det är frustrerande när vi vet vad som behövs och man måste gå "den långa vägen" via VC och det tar 2½ vecka innan vi får en läkartid.....vad ska man säga, jag är glad iaf att vi har börjat nånstans så... det är bara att gilla läget.

Nu (tror jag) att han är piggare igen, vi ska prova att gå på simskola imorgon och förskolan på onsdag....ska inte ropa hej för tidigt.

 

I Tisdags hade vi storbak hos morsan, lussebullar i stora lass :)

   

Gjorde några längder med vit choklad i oxså, de är farligt goda :))

Lussebullar är det som går mest hemma hos oss och dessa längder har blivit en favorit.

 

Min lillasyster har varit hemma på en snabbvisit i veckan, tyvärr jobbade jag 3 nätter + att Rasmus har varit sjuk så vi hann inte umgås så mycket som jag hade velat, men skoj det lilla som blev....

  

Vi får ta igen det nästa gång, vi hann ju umgås lite i Stockholm förra helgen iaf :))

Mor + Nina fick rycka in som barnvakt sista natten jag jobbade då de ringde från Förskolan, jag kan ju inte vara uppe dygnet runt helt enkelt och mogge hade körigt på jobbet då han håller på att flytta sin arbetsplats till flygplatsen.........ja ibland är livet underbart ;)

Mycket sömnbrist blev det i veckan men det gick på nått vis det oxså och Rasmus hade det gott hos mormor och moster.

 

Lite julpynt har jag hunnit slängt fram under veckan....

     

I bakrunden syns en sovandes Rasmus i soffan med feber stackarn :(

 

I Helgen var jag ledig, har SOVIT, varit och handlat i vanlig ordning, tagit det lugnt med junior, bjudit hem "la familia" på tacos, varit taxichaffis till tåget i K-fors och vinkat av syrran, julpyntat hemma och konstaterat att jag behöver ett nytt batteri till bilen (mitt uppi allt) skit oxså, ja det var väl ungefär vad jag gjort :)

 

Har varit på mekonomen och köpt ett nytt batteri idag, 1500 spänn åt skogen.....närå.....det har aldrig bytts nått batteri i den bilen och med tanke på hur mycket vi kör, så var det väl dax   .

 

Chrisse har varit hemma i helgen och vänt lika snabbt, mest för att umgås med sin Jenny. Vi fick en trevlig lördagkväll tillsammans iaf med tacos och släktmys. 

 

Söndag var väl mindre trevligt för då åkte "papprerna fram" som jag gruvat mig för.

- Du måste fylla i morsan, hur du vill att min begravning ska vara, om jag dör under utlandstjänst........

Det är ganska makabert att sitta och fylla i "vita arkivet" om sin son och lämna till försvarsmakten. Jag tror vi båda tyckte det var olustigt men, vi hade ett bra samtal ändå och nu är det gjort, om det som inte får hända, händer.

Min fina pojk, vad ska du i Afrika och göra, suck  !?!

 

Imorgon ska jag iaf bara vara hemma och mysa med junior och som sagt, prova att åka på simskolan med honom, synd att han har missat en del, men hälsan går ju före.

Det var nog allt för denna gång, hej svejs till nästa gång

Kram   

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards