Alla inlägg den 29 december 2014

Av Pierre - 29 december 2014 22:22

 

God fortsättning gott folk......

Julen kom och gick lika fort ;) Det har varit en kort men bra julhelg för mig. Det var självvalt.....vi lägger våra scheman själv och jag valde att vara ledig lite innan jul + julafton, sen gick jag på natt på juldagen och gick av idag (mån) det har ändå varit helt ok, tycker jag.

 

Ja, vad ska jag säga om julafton då....

På förmiddan kom Sacharias och åt lite julgröt med oss och fikade, det tyckte Rasmus var så roligt (vi oxså såklart) :)  sen skulle han vidare till stan efter lite julklappsutdelning.

På eftermiddan kom min mor, syster och mogges föräldrar hit.

Det vart en trevlig kväll med allt vad det innebär........julmat, kalle Anka, tomte. paketutdelning och mys framför tv n. 

 

Några bilder från vår jul....

           

Juldagen, tog vi det lugnt på förmiddan sen bar det av till Haga, för att besöka mogges bror och syster och hela kusingänget för lite julklappsutdelning.

Det var fullt ös såklart med 5 st småttingar, Hugo, Hillevi, Harry, Molly och Rasmus

Det var roligt att träffas, det var ett tag sen vi sågs, speciellt Mogges syrra Theres och söta Molly som vi inte träffat sen hon var bäbis. De bor ju i Västerås annars. 

Rasmus hade en rolig eftermiddag såklart och inte ville han åka hem heller när det blev dax :(

Vi gjorde några tappra försök och samlade kusingänget i trappen för att fota dem, men det var i princip omöjligt, ha ha ha, vi gav upp...

 

Tyvär har jag ingen bild på kusinen Molly, men här är mogges bror Daniels små söta troll ;))

Ja som sagt...... på juldagskvällen åkte jag iväg på nattjobb sen.

 

Det har varit kallt som tusan här i mellandagarna, - 28 grader Brrrr...... vi har eldat och eldat som tok, men en viss mysfaktor är det ju oxså, man får hitta på en massa inomhusaktiviteter istället. 

Tittat på lite film och spelat spel med Rasmus..

 

Bamsespelet han fick av Gudmor Carina är uppskattat, det har vi redan hunnit spela många gånger ;))

 

När jag ändå snackar väder så har jag en sista bild....

 

Vi fick ju en vit jul iaf, det kräksnöade i 2 dagar innan jul, såhär såg det ut på våran gård dan innan julafton, det vart snöskottning både då och på julaftonsmorgonen.

Bara värsta kylan ger med sig, så kan Rasmus äntligen gå ut och testa sin nya snowracer som han fick i julklapp, han är bra sugen :))

 

Idag (mån) har jag sovit halva dagen, det är "vridatillbakapådygnetdagen" har varit en sväng in till stan och handlat lite inför nyår och besökt min mor. Känner mig ovanligt pigg vilket inte bådar gott inför sänggående.... vi får väl se.... jag kan tvärslockna oxså när jag väl lägger mig ner ;)

Är nu ledig några dagar iaf, det ska bli så sköönt :)))

 

Nä just nu kommer jag inte på nått mer att skriva om så jag säger.....på återseende och 

                                                          GOTT NYTT ÅR           

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards