Direktlänk till inlägg 24 mars 2014

vårkänslor

Av Pierre - 24 mars 2014 07:44

Såhär fint väder hade vi förra måndan.....vart tog våren vägen?

 

 

Det "kräksnöade" i 2 dar.........tror inte det har snöat så mycket på hela vintern faktiskt. Ganska meningslöst, för att därefter bli plusgrader igen.

 

Har jobbat en del under veckan i vanlig ordning, fast bara dag/kvällspass ( tis ons tors) ledig fredag, därefter nattpass lör och söndag. Har inte så mycket att säga om det, var kvar på onsdan eftersom vi skulle fira vår "Ivadoktor" som sorgligt nog går i pension efter lång och trogen tjänst. 

Det vart en trevlig kväll med föreläsning, god mat och lite spex och överraskningar. 

Ja, han kommer bli saknad, tror inte jag känner en så klok och kunnig man som han är/var :)

 

Fredag var min lediga dag som sagt och den tillbringade vi på Aqua arena med bad och bus.........

   

Det vart verkligen en heldag, först träffade vi söta dagiskompisen Ebba så de busade på i badet och senare på em kom kusingänget dit och då vart det ännu mer bus i badet ;)

En rolig dag var det iaf.

 

På kvällen var jag till K-fors och hämtade Christoffer med tåget. Det var roligt att se honom igen och surra om allt som hänt, utlandssemestern, vaktat kungen i veckan hade han minsann gjort oxså, och mindre kul var väl att hans axel hade hoppat ur led igen (inte bra) en gång till, så blir det nog operation av den axeln :( men som den norrläning han är, bröt de tillbaka den igen. Inge smärtstillande ville han ha med sig hem, utan fortsatt jobba ;)

Han har fått ett träningprogram av en sjukgymnast som han ska träna efter på gymmet, så vi får väl hoppas att det blir bättre av det.

 

Lördag, strålande fint vårväder....så härligt, man blir på så gott humör ;)

Vi åt frukost ute på altanen, det var varmt och skönt, sen skurade jag upp där så nu är säsongen invigd :)

 

 

Var annars mest ute med Rasmus och tankade energi i solen, inför nattpass lör - sön.

Söndag, skjutsade Mogge Chrisse till tåget igen, medans jag sov, det blir korta och intensiva helger för honom.

 

På em kom Sacharias hem och hälsade på, det var roligt. Nu fick vi träffa båda storpojkarna på samma helg, jag har saknat våra grabbar <3

Vi fikade och surrade mest hela kvällen. Sacharias jobbar i Norge nu, så det blir långt mellan gångerna vi träffs.

 

Lyckades få punktering på bilen på väg till jobbet i helgen, nice......

Som den "fina dam" jag är (host, harkel) byter jag inte däck själv, har inte gjort det på 41 år och var inte sugen att göra det i mörkret efter riks 90 denna gång heller.

Men jag har ju min räddare i nöden..............Mogge......puss puss puss..... I need help!

Så i morgon måste jag köpa ett nytt däck....Grrrrr.....kör på reserven just nu. Alltid ska det vara nått.

 

Ja, mer spännande än så, vart inte denna vecka.

Fortsätter att jobba 2 nätter till (mån tis) innan jag går på lite ledigt igen.

Rasmus har blivit riktigt duktig att bära sina glasögon iaf, idag är första dan han har dom på förskolan, så vi får väl se om dom är krachade i tusen bitar när jag hämtar honom :/

 

Nä kära vänner.....ska förbereda lite middag och hämta lilleman på dagis.....

Hade gott kram från Annso

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards