Direktlänk till inlägg 30 december 2013

Nu är det jul igen

Av Pierre - 30 december 2013 21:52

En liten inblick ifrån julfirandet förra veckan.......

         

Julafton               Överfullt kylskåp   Väntar på tomten    Tillslut kom han       Vacker och stor julgran utanför

 

Vi har haft en stillsam julhelg med nära och kära, med allt vad det innebär: glögg, kalle Anka, massor med mat, tomtar, mys framför tv:n, spelat spel och umgåtts.

Mitt i allt kom oxså elaka virusar och hälsade på, typiskt. Vi har alla i princip åkt dit, på hosta, halsont och förkyldning utom mogge faktiskt.

Det var väl kanske väntat att vi skulle åka dit tillslut. Därav en ganska lugn och stillsam jul hos oss.

Skönt att vi alla varit "långledig" över jul, vi har ju sluppit sjukskriva oss ;)

 

I år körde vi en ny variant, för att slippa denna julklappshysteri så skulle vi alla köpa en julklapp var, för 300 spänn (till oss vuxna) så alla fick ett varsitt paket, sen hade vi köpt ett paket var, för 100 spänn och spelade julklappspel. Det var skitkul. Helt klart något som vi kommer att göra igen, det blev mycket tok och skratt.

Grabbarna fick såklart julklappar som vanligt.

 

Jag var lite  emot detta från början men.....vart övertalad............

Ja, våran 4 åring fick en "padda". Det hette att det var till hela familjen från tomten men.................

Jag får iaf sitta i fred nu vid "gammdatorn".......... så det är ju bra.

Han sitter och tittar på sina traktorfilmer och spelar groddspel där. 

Han fick så mycket fint från släkt och vänner, skridskor,kläder, filmer, pussel, böcker för att nämna lite.

De stora grabbarna fick oxså fina saker dock lite mindre, men en annan prisklass på deras paket om man säger så.

Jag tror att de är nöjda iaf.

 

Eftersom ingen av oss varit riktigt krya, har vi mest tagit det lugnt. Tittat på film, ätit gott, promenerat med Jericho, spelat sällskapsspel. Det är i princip nästan bara på jul, vi spelar spel tillsammans. Det är synd för de få gånger vi gör det, är det riktigt roligt.

 

Lör - söndag har jag jobbat dagpass, hade och göra hela tiden, så man hann inte känna efter så mycket, att skallen värkte och bihålorna var full med snor. 

Orken tog slut när jag kom hem. 

Jag ville så gärna följa med Rasmus på hans första biobesök i lördags, men pappa Mogge fick gå på bio istället och titta på Emil i Lönneberga.

Det var spännande att gå på bio såklart, gokillen.

De vuxna har tittat på Hobbits filmen. Jag är 0 intresserad av den, så det gråter jag inte över. 

Jag är nog rätt ensam om att inte gilla sagan om ringen filmerna över huvudtaget, "aliest" som man är.

 

Måndag - har inte fått mycket gjort, kört lite tvätt, besökt morsan och åkte på en liten "fikatripp"

och vi hamnade här...................

         

Fika mys på Hallstaberget.

Det var trevligt, inte svårt att surra bort em. i denna vackra miljö.

 

Det var nog allt jag hade för denna gång.

Får ta tillfället i akt och önska alla ett GOTT NYTT ÅR !!!!!

Många julkramar från Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards