Direktlänk till inlägg 1 december 2013

Adventstider

Av Pierre - 1 december 2013 20:52

1 Advent............mys pys, I love it!

Har under veckan blivit klar med adventstöket hemma

         

och till Rasmus stora förtjusning lilla tomtestaden, som han älskar att titta på och leka med, en och annan skoter eller bil brukar hamna där varje dag :)

 

Har jobbat 3 nätter, vakade av alltså på torsdag, sen har jag haft ledig helg, riktigt skönt.

 

Vad har vi då gjort under lediga helgen...............

Varit till Sundsvall och hälsat på mamma........

 

Ja, Sundsvall sjukhus har man ju en viss hatkärlek till just nu,

dels för att jag naturligtvis vill behålla Sollefteå som akutsjukhus, det är ju min arbetsplats, och dels för att vi har haft klippkort där under hela sommaren/hösten.

 

Roligare ställen finns ju att tillbringa lediga dagar på, men ack en viss eftertänksamhet/ tacksamhet till livet.....

     

Följde med till resturangen och fikade och det lämnar nog ingen oberörd att sitta och fika där med alla människor som kämpar med denna skit sjukdom, gamla som unga. 

Ödmjukhet är väl rätta ordet på ens känslor när man sitter där och fikar, pratar och skrattar, när man själv är frisk. 

Riktiga hjältar som kämpar i det tysta!!

Vi tog med morsan till Birsta några timmar, innan det var dax för behandling. tror hon tyckte det var kul, bara umgås lite, äta lunch tillsammans och köpa nån julklapp.

 

Vad ska jag säga om lördan.........

Var med mogge och köpte lister på Fresk, dörrlister, golvlister, hörnlister till vår hall på övervåningen sen åkte vi förbi Peter och Carina, fikade och surrade en stund, alltid trevligt!

Ja, sen ska ju skiten kapas och spikas upp, usch vad tråkigt.............nja det är ju inte jag som spikar listerna som ni förstår........men det är trist jobb iaf ;)

 

Söndag = Barngympa

   

Nja..........ingenting är omöjligt Rasmus

Det var inte så lätt det här med att kasta bollen i korgen, men lika glad var han för det :)

 

Lite adventsfika blev det i em/kväll, detta är min nya favorit.........  

 Herre gud........... jag kan trycka i mig hela tuben själv, ha ha ha........... Såå gott!!!

 

Tog fram adventskalender åt lilleman med "bilar", gissa om han var lycklig, dessutom fick han en av moster med choklad i, så han får öppna 2 st.

Det tog ett tag innan han fattade att man bara får öppna 1 lucka varje dag, efter lite grin och övertalning lyckades jag få honom till att bara öppna 1 lucka............

 

Efter 24 luckor så kan man bygga ihop en racerbana och få alla bilar ur filmen, dessutom är det ett spel tydligen.

Spännande såklart...............

 

Jag skrev ju i förra inlägget att min bil inte startade förra veckan............

 "mulle meck" fixade det. Jag har ingen aning vad som var fel, men Mogge gjorde den strömlös och nollställde den och vips så startar den igen, som en klocka............. så mycket fattar jag iaf, att nått elfel var det, nu går den och glad är jag för det :)

 

Ny vecka väntar, med jobb + jobbarhelg och kanske lite lussebullbak, ha de gott...........

Kram fr Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards