Direktlänk till inlägg 11 augusti 2013

berg o dalbana

Av Pierre - 11 augusti 2013 22:02

Denna vecka kan verkligen sammanfattas som en berg o dalbana....

Måndag - Rasmus o jag var bjuden på barnkalas   hos söta Selma. Som jag visste så var Rasmus blygis i början, men när det började droppa in kompisar från dagis så försvann det snabbt ;) Det var en rolig eftermiddag ute i det gröna, mycket sol, lek och bus.

     

Tisdag - Hade jag en "lunchdate" med syster yster på cupolen, det var oxså trevligt, vi satt och surrade en hel del, vi behövde prata av oss och ventilera ;)

Det var riktigt fint väder och eftersom vi ändå var där, så bestämde vi oss för att spela lite minigolf med Rasmus.

 

 

Kanske en karriär som golfproffs.......


 

..........eller inte.....så här glad var man efter tredje banan...........ha ha ha.............Det var inte så lätt och sur vart han när han inte fick göra som han ville. Suck, tror att det dröjer ett tag innan vi spelar minigolf igen ;)


Onsdag - Sundsvall, önskar att jag kunde säga att vi hade en shoppingdag men jag var med min mamma på Sundsvalls sjukhus hela dagen. Det var en mindre rolig dag.....mer vill jag inte säga om det, just nu   .


Torsdag - Var en hemmadag, det var fint väder så vi var mest ute.

Vi tränade lite på cykeln, lekte i sandlådan och badade i poolen....

 

På kvällen var vi till Selsjön och fiskade....något som han tyckte var betydligt roligare än att spela golf

tydligen   .

       

3 st fiskar blev det innan vi gav upp och av en händelse väntade fina Carina och Peter med gofika, när vi var klar.

Nice   .


Fredag - Åkte vi och handlade mat och andra förnödenheter i stan, sen åkte vi till Haga för att gratta lille kusinen Harry i efterskott (han fyllde 1 år när vi var på semester egentligen).

Det blev en trevlig em/kväll med mycket kusinbus, fullt ös medvetslös   .

Jenny och Daniel bjöd på hemma gjorda langos, det var så himla gott och god pannacotta med hallon.

Det blev oxså ett besök ner till farmor Lena och farfar Janne (de bor grannar) för att titta och mata deras nyinköpta får...

   

Lördag - Var vi hemma och målade lite brädor.

Det är inte ofta kan jag säga, som jag känner mig ledsen och låg, men det var jag i lördags :(

Faktiskt så är mogge vädigt bra på att lyssna "ibland" och har sunda åsikter, han kan prata så att jag känner mig glad igen   .

Vi bestämde oss för att fira vår bröllopsdag ;) fastän den är inte förrän nästa helg.

Vi åkte till Myregården och åt deras goda grillbuffé och njöt av sensommarkvällen....

       

I denna miljö kan man bara inte vara ledsen i ögat   .


Söndag - Dop på schemat..... Mogges bror skulle döpa minstingen Harry...........

 

   

Det gick bra men dopet,fast de fick flytta in dopet till kyrkan istället för, vid älven som det var tänkt.

Vädrets makter ville inte vara med oss, regnet öste ner just då.

Harry skötte sig bra och storasyskonen hjälpte till   .

De bjöd på vackra och goda tårtor efteråt som jag var tvungen att fota såklart......

 

Ja...ikväll har jag inte gjort så mycket spännande, plockat i och ur tvätt, plockat i och ur diskmaskin och pratat i telefon.

Chrisse har jag knappt sett röken av i helgen, han har varit hos Jenny, så vi möttes upp på stan när vi skulle till kyrkan.

Mogge stackarn har haft lite ångest ikväll, sista semesterdagen, imorgon börjar han och jobba igen :(

Rasmus har lekt doktor ikväll....ha ha ha.....gullunge......

 

Inga patienter..........

mamma och pappa fick rycka in, vi har blivit rejält undersökt av doktor Rasmus   .


Nu går jag in på min sista semestervecka, ska bara vara med mina nära och kära och krama ur det sista av semestern.

Många kramar från Annso   






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards