Direktlänk till inlägg 4 augusti 2013

Skogsmulle

Av Pierre - 4 augusti 2013 21:50

Från att tillbringat 2 veckor i storstan tidigare, så har jag tillbringat denna vecka mestadels i skogen   

härliga kontraster.

I början av veckan var vi bara hemma och pyzzlade på, skönt efter att ha varit borta så länge.

Mogge påbörjade ett av våra tänkta "sommarprojekt"....

Att riva ett fönster + den gamla altandörren och sätta in en ny altandörr.


En hjälpreda fick han på halsen......

 

Ja, fy tusan vad det ser ut hemma, det är byggdamm och sågspån överallt känns det som, men det är bara att gilla läget   .

Det är ingen mening att städa så länge han håller på, att det blir så mycket av så lite......

Tröstar mig med att det kommer att bli bra och vi slipper kalldraget därifrån till vintern.

Under tiden har jag flydd till skogs.... där mår jag gott och plockat hallon

 

8 liter skogshallon har jag plockat ihop och kokat hallonsylt, mumma   


Sen har vi då varit i stugan och grejat på. Snälla Lars har varit med i 2 dar och hjälp oss att rikta upp den.

De har slitit ganska bra, inte det lättaste kan jag säga, men de har fått till den ganska rakt.

 

" snobbar som jobbar"


Hoppas hoppas nu att det håller.....

Jag och Rasmus har roat oss själva under tiden, plaskat lite i sjön och varit ute i skogen.

 

Hittade en övergiven gunga som sett sina bästa dar, men den duger ute till skogs   .

Ja och på marken fanns det gott om dessa....

 

 

Jag kan ju inte låta bli.....

Jag plockade bara såpass att jag kan göra lite blåbärspajer hemma och Rasse fick äta blåbär och mjölk, hur mycket han ville.....

 

I en kastrull fick duga.....

Det har varit kalas väder hela helgen, vi har suttit ute i solen, grillat och haft trevligt.

Stora sonen har såklart varit på Urkultfestivalen hela helgen med kompisgänget.

Vi har oxså "urkultat" på fredag och lördag, det är ju gångavstånd ner till festivalplatsen från stugan.


 Folk sjunger och dansar i varje hörn, man blir glad av att vara där, roligt folk, bra musik och god mat.   

Det har blivit både Thai mat och kantarell toast med västenbottenost, mums....

Lika trist varje år när festivalhelgen är över, man vill inte att det ska ta slut!!


Idag söndag, känner vi oss ganska trötta och "sletna".

Vi packade ihop och åkte hem mitt i dan, på em fick vi besök av fam. Thunberg/Öberg.

Det var trevligt, längesen vi träffades och Rasmus var så glad över att få leka med Axel.

De stannade över middag, när de sen vinkade Hejdå, så gick Rasmus och jag på en långprommis med Jericho 

i skogen. Det var skönt.


Jag hade lite "Ågren" för Jerichos skull. Han brukar alltid få springa fritt i stugan, men i helgen har det varit så mycket folk i varje stuga runt sjön och polacker som plockar bär i skogen, så han har fått varit kopplad.

Lite ledsen var han nog, men de hade katter där dessutom och det är ingen bra kombo....

Fast jag tror att han har mått gott ändå, fångade han på bild när han låg och myste i blåbärriset.....

 

Finaste Jerka   .


Ja, efter prommisen vart det en lång och välbehövlig dusch sen tog all energi slut.


Imorgon (måndag) går jag in på vecka 4 av 5 av semestern....hjälp....det går för fort....jag som tyckte att jag var ledig i en evighet, 5 veckor.

 Plan inför morgondagen är att, mogge ska in och köpa virke/list på stan, medans jag och lilleman ska på kalas.

Rasmus är bjuden till en dagiskompis "Selma" som fyller 4 år, spännande såklart   .

Han är ju en blygis, så vi får väl se hur det går.


Det var allt för denna gång.... Nu ska jag hoppa i säng och sova som resten av familjen.

Natti Natti Kram Annso









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards