Direktlänk till inlägg 29 juli 2013

Hemma igen

Av Pierre - 29 juli 2013 22:41

Vips så har det gått 2 veckor av semestern....tiden går fort när man har roligt sägs det   .

Många roliga saker har vi gjort sen sist jag skrev (vilket var förra söndan).


Måndan - var det ett besök på Liseberg som stod på agendan. Perfekt tänkte vi, Gothia cup veckan är över, så då borde det vara lugnt på Liseberg.....men det var nog fler än vi som tänkte så.....Det var så mycket folk " pust och stön", det var typ 30-45 min väntetid på varje åkatraktion.

 

Vår kära mor skulle få gå på "Lotta på Liseberg" ytterligare en överraskning åt henne   .

Ja, Lilleman åkte sagoslottet, pariserhjul , lekte i Kaninlandet och körde farfars bilar med stor koncentration....   

Kaninlandet var nytt i år, jätte fint och där fick de springa av sig och hälsa på inne hos Lisebergskaninerna, även lämna in tutten i tuttmaskinen, men där vart det tvärnit...NEJ....försök inte....så vi får komma på nått annat sätt i stället...hmmm...

     

Det var en rolig dag och VARMT, solen "gassade" hela dan så naturligtvis blev vi törstiga.

Barn är helt underbara och ärliga...Jag frågade Rasmus vad som varit roligast på Liseberg nu då ?

- Att vi drack cola i ett spökhus!!

- Jahapp.....

Det gjorde vi faktiskt, de har som en båthamn på Liseberg med krogar varav ena puben är inrett som ett spökhus

   

Det är verkligen häftigt där inne, kanske inte så barnvänligt, det var en skräckblandad förtjusning kan jag säga.

Skåpet bakom Rasmus började rätt som det var att knaka och ett clownhuvud dök upp.

Jisses tänkte jag, han lär få mardrömmar om detta, men denna "vätskepaus" var det mest spännande på hela Liseberg, ha ha ha

Tisdag - strålande   och varmt, det blev en sol och bad dag vid havet...

     

Västkusten från sin vackraste sida !!


Onsdag - Var vi på besök hos fina Berit och Alf, vi hade lovat dom att hälsa på när vi kom ner till Göteborg.

De bjöd på smörgåstårta och god paj och vi satt och surrade hela em. Det var svårt att förklara att de är brorsans farmor och farfar. Rasmus trodde att de hette farmor och farfar helt enkelt, vi skrattade gott åt det.

Det var roligt att träffa dem och tiden gick fort.

Torsdag - dax att packa och säga Hejdå till nära och kära   . Vi rullade vidare på vår semestertripp....

 

Lunchstopp nånstans mellan Göteborg och Nyköping, pannkakor och sylt till lilleman och dagens till mogge och mig.

nästa destination var alltså Nyköping och hälsa på Sacharias.

Tror att han hade väntat och längtat efter oss, och vi hade längtat efter att träffa honom med   .


Fredag - Mogge åkte på jobb direkt!! Ha ha ha....

Nä det var faktiskt planerat sen tidigare, Mogge skulle hjälpa honom att tapetsera i hallen.

 

Snillen spekulerar....

Jag och Rasmus fick klara oss själva, vi åkte och handlade till Tacomiddag och var ute i lekparken.

 

Denna var rolig att snurra på i hög fart, tills han vart tyst en stund....

- Mamma jag mår inge bra, jag måste kräkas!

Så den mesta av tiden satt vi på en parkbänk där och han fick "ulka" sig ett tag, tills vi kunde gå hem igen.

Vi fick mysa i soffan istället och titta på pippi Långstrump och äta lite godis, då blev han genast bättre   

 

Det gick fort och bra för tapetserarna, de blev klar på kvällen. Ja Sacha hade gjort förarbetet innan vi kom, så

det var himla smidigt.


Lördan - Fint utflyktsväder och hamnade vi här....

 

Ett stenkast från Sacharias.

Tänk att det skulle ta 40 år innan jag gick på Kolmården  . En fantastisk fin djurpark men jag höll mer eller mindre på att få krupp när vi skulle betala entren...phu...ta betalt kan dom....men ok, detta är förmodligen

den enda gången jag går på kolmården.

Rasmus älskar att titta på djur och var mycket nöjd att Sacharias var med oss

 

En toppen dag iaf med Delfinshow, apshow, safari, lek i Bamses värld m,m m,m

Även här frågade jag vad lilleman tyckte var roligast på djurparken... men då var det iaf "att se lejon" ...skönt det!

           

Själv tyckte jag att se Delfinshowen var häftigt!!

Avslutade dagen i Bamses värld, där han fick leka av sig i trollskogen, verkligen ett paradis för kidsen...

   

gissa om det var nån som somnade som en stock i bilen sen!?!

Även vi vuxna var trötta efter en heldag på kolmården, det blev hämtmat på vägen hem, kinamat från

"Chili nam nam" roligt namn tyckte jag, ....vilket ledde till paltkoma resten av kvällen   .


Söndag - Dax att packa och rulla vidare norrut, vilket tog mest hela dan såklart. Vi räknade ut att vi kört över 260 mil på denna semester!! Inte klokt!!

Vi kände oss rätt nöjda när vi kom hem kan jag säga och underbart att få sova i sin egen säng  .


Idag måndag - Har väl mest bestått i att packa upp, tvätta, sprätta post, betala räkningar, åkt in till stan för att handla mat och hälsa på Svenne på risön Camping (Chrisses Gudfar) som annars bor i Varberg men är här och campar. Vi gick in till stan och tog en fika tillsammans, kul att surra lite och att Chrisse och Svenne fick träffas. Det blir ju av naturliga skäl långt mellan gångerna, men de har alltid hållt kontakten med varandra, jag blir glad i hjärtat   för deras skull .

Ja, det var väl vad jag hade för denna gång....nu ska jag njuta av fortsatt semester.... Kram från Annso







 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards