Alla inlägg den 21 juli 2013

Av Pierre - 21 juli 2013 22:34

Ett livstecken från familjen Pierre/sehlstedt....

Vi mår gott och har det bra!

I tisdags lämnade vi Västerås,

 

Lite kusinmys innan vi vinkade Hejdå!

"Semesterturnen" fortsatte mot Göteborg. Det har gått otroligt bra med lilleman i bilen så många mil, kanske tack vare detta "semesterkit"...


 

Vi letade fram storpojkarnas gamla bärbara DVD....Så Rasmus har suttit som ett ljus och kollat på 2 nya favoriter Emil och "fiskfilmen" som Rasmus säger = Hitta Nemo, helt perfekt!!

Tiskväll var vi framme hos syrran, som väntade med middag när vi kom   .

 

Sen blev det såklart mycket surr in på småtimmarna, på hennes mysiga balkong med fantastisk utsikt över hela stan..

     

Onsdan, tog vi det lugnt och åkte till slottskogen. Det var fantastiskt väder och vi bara mådde gott tillsammans.

Slottskogen är så mysig tycker jag, har varit där en del med Chrisse när han var liten, så nu är det Rasmus

tur   .

       

- riktiga Pingu´sar finns det....

Ja, det tar på att vara i storstan! Såhär trött är man första dan...

 

På Torsdagen drog vi iväg med morsan tidigt på morgonen, hon hade ingen aning vart vi skulle, tillslut hamnade vi här.... SUPRISE.... Åh vad mogge har längtat.... ho ho ho....not!

Morsan har surrat i så många år om att hon skulle vilja åka på bussresa till Ullared!!! 

Ja, vad ska jag säga, det var shopping hela dagen lång....

Vi hade lovat en "Idolbild" på OlaConny, Morgan och Morgan till våra bekanta och här kommer den....

 

 

Japp, kan hända att vi finns i tv rutan, ha ha ha....närå jag undvek tvkameran så gott jag kunde.

Det var faktiskt en trevlig dag och jag tror att mogge oxså tyckte det, men det går ju inte att erkänna...

Var tvungen att ta kort, för de hade byggt upp hela varuhuset i lego, både ut/insidan, häftigt....

     


Fredag, vackert väder och vi var och minglade på stan....

och ätit gott på uteserveringar...

 

och åkte lite båt runt stan, det tyckte Rasmus var kul. Det har varit mycket som är spännande för honom, dels att vi åkt buss, spårvagn och båt....

Lördag, solen "gassar" 26 grader varmt.

Det blev en sol och baddag vid havet. 

   

Inga snaskiga badbilder på mamma Annso, men jag badade ganska mycket, för som bekant är jag inte så mycket för att enbart ligga och pressa. Efter ett par timmar var jag som en kokt kräfta iaf.

Avslutade dagen med en prommis vid båthamnen, mysigt, lite exotiskt för oss "fjällfolk".

     

På kvällen var vi och hälsade på min gamla barndomsvän Ingrid med familj, alltid lika kul att träffas, det är långt mellan gångerna vi träffs, men när vi träffs, känns det som igår på nått sätt. Det blev fika och surr inpå småtimmarna.

Söndag, lika vackert väder, vi har tagit det ganska lugnt....

Varit i mysiga gamla kvarter som jag inte besökt förrut....

   

Ätit gott och mått bra   .

Denna kväll har jag oxså besökt en gammal barndomsvän Veronica som bor i Kungälv. Roligt att träffas, vi växte upp i samma kvarter och umgicks under hela grundskolan sen flyttade hon söder ut, men vi har lyckats hålla kontakten ändå i alla år, delvis kan man väl tacka sociala median för det   .

Det var trevligt iaf, prata gamla minnen och allt som hänt i våra liv. Hoppas det inte dröjer så länge till nästa gång vi träffs.

Ja, det är väl i stora drag vad som hänt under veckan.

Nu sussar alla så gott utom jag, ska strax göra desamma, imorgon väntar nya äventyr....

   Hälsningar från Västkusten



Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards