Alla inlägg den 8 juli 2013

Av Pierre - 8 juli 2013 09:19

Måndag...sol och storm om vart annat, men vad gör det när jag ändå ska iväg och jobba   

Det har varit en bra vecka i alla fall....


Måndan var jag hemma och pyzzlade på hela dagen med Rasmus (skönt), det var soligt och fint så mycket bad i lilla poolen blev det....

   

och mamma Annso kunde varva solstolen med att städa ur husvagnen, äntligen är det gjort!

Det var liksom läge att röja undan alla skoterskor, kläder och vintergrejer   

men nu är den städad och fin, bättre sent än aldrig.....

 

Ja, på kvällen gick jag på 4 nattpass, inte så mycket att orda om det, man äter sover och jobbar och är ganska osocial. Gick av på fredagsmorgon, sov några timmar på fm sen åkte jag och veckohandlade i vanlig ordning.

Vi hade en tanke om att åka och fiska med lilleman på kvällen, men det började småregna så vi ställde in det och hamnade i tvsoffan i stället. Det är ju dödsdömt när man precis har vakat av efter 4 nätter....gissa om det var nån som sov efter 10 min i soffan.....

Jag kroknade totalt. Somnade 21.30 och vaknade 09.00 nästa morgon av att Rasmus väckte mig och var kissnödig, ha ha ha

Jag behövde nog dessa sovtimmar skulle jag tro, pigg och utvilad kände jag mig iaf på lördagsmorgon   


Mogge har haft jobbar helg, tråkigt tycker jag. Förstår hur han känner det när jag jobbar helg ;)

han brukar inte jobba helger, men nu under sommaren måste de täcka upp för varandra under semestrarna.

Rasmus ville bada....så vi packade med oss fika och åkte på risön..

       

Det var vi och en massa norrmän där, passade mig perfekt! För jag gillar inte att ligga där som packade sillar och stekas.....

Rasmus hade kul och fick plaska och bada, det är huvudsaken. Mamma Annso badade oxså, älskar att bada egentligen, men inte med så mycket folk.

   

Sen fick han busa och leka i lekparken tills han vart less, avslutade badningen med att hälsa på pappa på macken och åt mjukglass med blåbärssås...

 

Gissa om det var nån som "stensomnade" i bilen på väg hem...  

Det var en riktigt fin kväll och solen sken, så vi åkte iväg och fiskade med Rasmus. En riktig lyckodag, först bad sen fiske.  

Han tyckte det var kul att pappa var med....och Oops... så fick han en fisk!!!

Vi skrattade, för han kunde inte förstå varför pappa bröt nacken av han och att han var dö.

- han är "jättedö", han måste nog sova....

 

Första fisken!!!

Stolt och glad, det vart totalt 4 st innan vi åkte hem, men de andra 3 var så små så vi kastade i dem igen. 

Han somnade gott den kvällen kan jag säga.


Söndag, strålande sol och värme....svor ve och förbanelse att jag tagit på mig ett extra kvällspass   

Vi var till mormor och hälsade på, fikade rabarberpaj på hennes balkong sen fick Rasmus vara kvar där ett par timmar eftersom jag skulle iväg och jobba och mogge slutade 18.00


Ja, ungefär så har veckan varit....

Idag jobbar jag kväll (14.30-21.30) igen. Blir nog sen hem ikväll, för jag ska vänta in Chrisse som kommer med tåget. Hade sån tur att macken har en hyrbil som måste köras hem fr. Sundsvall....perfekt! Den får Chrisse köra hem, så slapp jag krångla med skjutsning när jag jobbar el. byta arb.pass

Nu behöver jag bara vänta in honom i stan   


jag gjorde saffranspannkaka en dag i veckan....

 

Det var riktigt gott men den tar lite tid, eftersom man ska koka grötris och blanda i. Vi åt detta när vi var på Gotland för hundra år sen, minns att storpojkarna tyckte det var så gott.

Kul, bara att testa att göra själv, det gick bra, det gör jag nog nån fler gång :)


Nä mina vänner, nu ska jag ut med jycken och samla ihop min tvätt som håller på att blåsa bort där ute, sen väntar ett pass på hospitalet.

Kram fr Annso






Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards