Direktlänk till inlägg 30 juni 2013

fiskar´n

Av Pierre - 30 juni 2013 21:50

9 arbetspass kvar till semester....nedräkningen har börjat.....tralala..laaaa   

Längtar så otroligt efter att bara få vara ledig och vara med familjen...länge!!

Men 2 arbetsveckor ska avverkas först.


Den gångna veckan började med 3 nattpass, vilket gjorde att Lilleman och jag var ledig under dagen i måndags, innan jag "klev på natten".

fm gick åt till en massa vanliga vardagssysslor, en svängom med dammsugaren runt huset, hänga tvätt och tvätta mera, kissrunda med jycken, lunch, plocka disk m.m m.m

Tillslut var jag klar med allt.

- Nä Rasmus ska vi hitta på nått kul istället? Ska vi åka och fiska?

- Jaa...Han dansade och klappade händerna av lycka !


Vi köpte ett fiskespö åt honom för ett bra tag sen och lovat att till sommaren ska vi prova fiska, men halva sommaren har snart gått och vi har inte haft tid, stackarn.

Vi packade med oss lite fika och grävde upp lite mask och tog hans ouppackade fiskespö med oss.

Hade en toppen em tillsammans....

 

Ingen fisk vart det, men lika glad var han för det. Äntligen fick han fiska för första gången!!

Får väl se om han kommer tycka det är roligt i framtiden, oddsen är väl 50/50.

Han har en bror som tyckte det var dötrist och en bror som tyckte det var jätteroligt.

T.o.m mamma annso tyckte det var skoj i måndags...

   

Ibland tycker jag faktiskt att vi bor i den vackraste byn som finns, denna lilla fiskevik ligger mitt i byn, där många brukar fiska under sommaren.

Vi fick göra små pauser i mellanåt, för koncentrationsförmågan är inte den längsta hos en 3 1/2 åring....

 

och göra små upptäcktfärder istället.

Lilleman pratar om vår lilla fisketur nästan varje dag, så detta ska vi göra om snart, helt klart!

Tillslut var vi tvungen att åka hem, då klockan närmade sig middagsdax.

Jag gjorde hemmagjorda hamburgare a´la wallenbergare, som vart mycket uppskattad av mitt pojkgäng hemma

 

Antar att det är ett gott betyg när jag gjorde burgare av 1 kg köttfärs och det fanns 0 över efter middagen   .


Jaa....sen har jag som sagt arbetat.

Vädret har väl varit si och så, men vad gör det, när man ändå sovit bort dagarna.

Onsdan spöregnade det, vilket var en perfekt dag för att göra lite inomhus sysslor....t.ex. rensa och vika tvätthögen, som ingen tycks känna vid i detta hem......

 

suck och blä..


Bytte arbetspass med en kollega, jag jobbade fredagkväll åt henne och hon tog min lördagkväll

(jag är mkt tacksam för det) då kunde jag skjutsa Christoffer till tåget i Sundsvall.

Försökte locka med mig Mogge men han ville vara hemma och skruva, så jag tog med mig mor och syster istället.

Chrisse vill alltid äta på max innan avgång, så det gjorde vi även denna gång...

Perfekt, Rasmus blir mätt och kan göra sig av med lite energi efter bilresan....

 

när han åkt kana typ 511 gånger var han nöjd, och vi vinkade av storebror på station.

Efter det bar det iväg....

   

Ja, här tillbringade jag hela lördan   .

Rasmus var faktiskt väldigt lättsam och snäll fastän hans mor, moster och mormor sprang på tusen affärer.

Var rätt nöjd med mina inköp vilket var b.l.a skor, jeans + leggings åt mig själv!!! kors i taket!!

Shorts till mogge, lite sommarkläder och en ny badpool till lilleman, diverse från Biltema som Mogge skulle ha

och en del andra smågrejer från olika affärer.

Vi var riktigt trötta på kvällen och somnade som stockar efter vår shoppingdag.


Chrisse har semester 3 veckor, så han har åkt ner för att hälsa på pappa och sin farmor o farfar i 10 dagar, det blir nog skoj för honom med lite "båtsemester på västkusten".

Själv är jag rätt nöjd med att hålla mig på land, ha ha ha


Innan vi somnade som stockar i lördags, så vattnade jag alla blommor ute och inne, och vad såg jag.....

 

Jo , jag har fått gurkor, vilken lycka   !!!

Rasmus fick lite tomat och gurkplantor av farmor, som vi har vårdat ömt tillsammans, jättekul. Vi ser framemot att smaka dom.

Idag söndag har jag jobbat ett dagskift (6.45- 15.15) Det var kalasväder ute, så lilleman fick inviga sin nya badpool när jag kom hem, han bada o bada o bada, tills han hackade tänder ;)

Hoppas det blir lika fint imorgon, skulle tro att det blir mer badning och mamma Annso kanske kan sitta och slappa i en solstol.....bara därför blir det spöregn   

Ha´de gott alla vänner Kram Annso



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards