Direktlänk till inlägg 23 juni 2013

Midsommar

Av Pierre - 23 juni 2013 22:24

 

Midsommaraftonsmorgon....flaggan åker fram igen....och vädret ser lovande ut   

Efter lite pyzzel på morgonen så gjorde vi en lättare sill lunch på ute på altanen, mys på hög nivå....

Chrisse hade lovat och hjälpa till på "Riffen" med midsommarfirandet, så det var bara Mogge, jag och lilleman som åt....

 

Han fick naturligtvis äta midsommarmat på em när han kom hem...

oxså jordgubbar såklart.....

 

Efter lunch åkte vi upp till Junsele där det var Midsummer meet.

Mogge gick och dregglade på fina bilar.....Jag vet att det är en hemlig dröm han har.....att ha en "sommarbil"

ett hobbyprojekt att skruva med.

 

Ja, visst skulle jag kunna tänka mig en "sommarbil" och åka på lite bilträffar, men jag har inte lika brinnade bilintresse som min make har, och i såfall skulle jag vilja ha en fin gammal "bubbla" ha ha ha

Tror inte att det är en sån min kära make vill ha.

Ja ja, man ska aldrig, säga aldrig....

 

Det var en trevlig dag iaf, spännande för lilleman, fina bilar, motorcycklar, tivoli och roligt folk som klätt ut sig i tidstypiska kläder a´la 50 tal, kul att se :)


Sen åkte vi till sommarstugan på em. Det var mindre kul.....

Nej, inte igen......Ännu en gång har stugan rört sig under vintern och uppallningen under, låg som plockepinn.

Altan hängde i luften i princip.

Stackars Mogge, som han har kämpat med detta flera somrar i rad. Vi trodde faktiskt att vi fått till det sist....

men ack....Så här illa har det inte varit tidigare.

Luften gick verkligen ur oss, vad ska vi göra???

Vi får ägna även denna sommar till att försöka palla upp stugan, en gång för alla (säger vi varje år).

Tråkigt, men så är det.


Midsommardagen, pyzzlade vi på i stugan, jag skurade och gjorde fint. Hade med oss en ny byrå och en ny skänk och kastade ut den gamla bokhyllan som stått där i urminnes tider, det vart bra.

Som bekant har jag haft lite svårt att röra grejerna där, a´la 70 tal, så det är ett stort steg, med lite nya möbler för mig   

 

 

Ny skurat!!


Jericho har fått sprungit lös i skogen hela dagarna och Rasmus hittade lite gamla leksaker efter storpojkarna så de har haft det bra, medans vi "deppade" över allt, börja om från ruta ett, gör om gör rätt, allt jobb vi lagt ner till ingen nytta   


Men jag är inte känd för att deppa allt för länge..... Det blir till att spotta i nävarna och lösa problemet!


Midsommardagskvällen vart dessto trevligare iaf.

Vi drog vårt strå till stacken för att "bevara folkparken i Svergie" och åkte på Rock in tour med Brolle m.fl

i Junsele.

 

Popcorn måste man ha, när man är på folketspark, och väntade på att Brolle skulle börja spela....

Han var riktigt bra och mamma Annso kräks ju inte direkt av att titta på honom   

    

Söndag - Hemma igen.

Har tvättat en hel del, bra torkväder ute och bjudit hem mor och syster yster på grillat.

Det vart en tre rätters. Gjorde toast med lax till förätt och dukade ute på altanen och medans jag fortsatte inne i köket, vart det oroväckande tyst i huset....


Tagen på bar gärning.......

 

- Jag var hungrig på macka!!!!

Här satt han och smaskade på mina laxtoast i det tysta.

 

Det vart till att göra några nya :)

Lill skrutten....man kan ju bara inte bli arg   

 

Grill mat på det, och sist men inte minst, äppelgömmor med vaniljvisp.....

Gissa om vi varit proppmätt hela kvällen!?!

 

Ikväll, har vi varit ute på en prommis med jericho och vattnat blommor hos min granne.

Är blom och postvakt denna vecka, det tar lite tid, för det är inte bara nån enstaka kruka min fina granne har, utan ett 50 tal krukor och rabatter + ett växthus, men jag fick god hjälp av Rasmus.

 

Som passade på att "posade" vid Sortes midsommarstång   


Ja, det var väl vad jag hade att förtälja för denna gång..... en ny vecka är på G....

Har 3 nattskift framför mig + ett kvällspass och ett dagpass till helgen.

Nu ska jag knyta mig som resten av familjen, natti natti kram fr Annso




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards