Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

Inget nytt..

Av Pierre - 17 juni 2013 13:34

Ett steg närmare semestern....

Jag har inte så mycket spännande att berätta om veckan, som har passerat känns det som.

Jobbade natt förra helgen och vakade av på måndan, var sen ledig tisdan.

Vad gjorde jag för roligt då....

Jo, operation storstädning!

Hade inte rört i dammsugaren på typ en vecka och då får man dubbelt upp tillbaka, fy vad det såg ut....

Det var ju så fint väder hela veckan innan och jag var mest ute och grejade på då.

Iaf vädret var halvsådär, så det blev en perfekt städdag och jag fick go hjälp av Lilleman....

 

Golven dammsögs och skurades, dammtorkade och plockade undan, alla mattor hamnade i tvättmaskinen, badrummet skurades och övervåningen likaså, det tog mest hela dan.


Mogge kom hem fr jobbet och var rejält sänkt, ont i halsen, feber och frossa, nice....

Han har legat resten av veckan, vet inte om han blev smittad av Rasmus för han var ju förkyld veckan innan och en jäkla hosta. Mogge fick ont i halsen, feber och tappade rösten i flera dar, han var snudd på sjukast i världen faktiskt   .


Onsdag jobbade jag post op tur (9-18) och torsdan hade jag ett kvällspass (14.30-21.30) innan kvällspasset var jag till mor och agerade färdtjänst. Skjutsade runt henne på olika affärer så att hon fick hjälp och handla tunga grejer m.m sen bjöd hon på lunch och vi drack kaffe tills det var daxs för mig att åka till jobbet.

Vips...så var det fredag!


Jag var ledig på dan eftersom jag skulle ut och jobba natt igen ( självvalt för att få vara ledig i midsommar :)

Rasmus och jag var in och handlade mat och gjorde lite ärenden på fm, sen tog vi en fika och satt på uteserveringen, för att få första parkett och titta när studenterna kom tågandes genom stan och vinka till fina Sandra, Rasmus är lite kär i henne   .

Efter det åkte vi hem och tog en em tupplur både två, passade mig perfekt som skulle ut och jobba på natten.

 

Var såklart och uppvaktade studenten efter tupplur och middagsstök. Hon var något sliten ha ha ha, efter tidig morgon med champagnefrukost, student, släktfika och strax efter vårt besök var det dax för rond nr 2 med kompisarna såklart! Det är hårt att ta studenten hi hi hi

Vart kvar och surrade en stund med Carina, innan det var dax för mig att bege mig mot hospitalet.


Jobbarhelgen har jag inte så mycket att orda om, man äter, sover och jobbar. Det har varit en hel del att göra, så nätterna har gått fort och jag har inte hunnit känna tröttheten.

18 sprutpumpar, 2 respiratorer och 1 dialys på 2 patienter, håller dig sysselsatt 10 timmar kan jag tala om, men det har gått bra.

Såhär fin var lilleman på kroppen när jag vaknade på lör em...

 

Va i hela friden ???

Enl. Mogge hade han bara suttit och ätit yogurt på morgonen (som han har ätit tusen gånger) och sen blossade dessa upp.

Ja, så länge det inte slår på andningen är det lungt, han fick duscha med mig och jag letade fram en kortisonsalva och smörjde in honom, sen försvann det ganska fort.

Har ingen aning vad det kommer ifrån, knappast fr yogurten, däremot kan han ha nån infektion i kroppen som orsakat nässelutslag, eftersom både Rasse och mogge har varit sjuka, (Dr. Annsos teori).

Han mår bra och utslagen är borta, det är huvudsaken!


Ja, roligare än så här, vart inte denna vecka.

Mogge är kry nu och jobbar och när han inte jobbar, håller han på förfullt med detta projekt....

 

En bil har sålds från gården och en ny har tillkommit. En 7- sittsig sak, som vi ska ha i sommar, det är lite fix som ska göras, sen är det bara att tuta och köra.


Var ute en kväll på kvällsprommis med jericho kl. 23.00 och tog detta kort....

 

Inte klokt va, vilket ljus kl 23.00 på kvällen...

Men om en vecka vänder det igen och blir mörkare...deppigt. Det är nått visst med ljusa sommarkvällar :)

Nä nu ska jag ta tag i middagsbestyren, håller på med ett långkok på spisen, fläsklägg och rotmos. Vet inte om det är så uppskattat av pojkarna, men jag och Mogge gillar det.

Ser framemot 4 dagars ledighet till helgen....Hej Stugan, nu kommer vi !!  

Må så gott Kram fr Annso





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards