Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

Ledig

Av Pierre - 27 maj 2013 14:18

hej o hå,

Är ganska yrvaken, har jobbat i natt och ska ut en natt till, sen gör jag 3 vanliga arb.pass, en ganska "hattig" vecka,  men ibland blir det bara så, av olika anledningar.

Veckan som varit, har varit bra, jobbade i början av veckan sen var jag ledig några dagar, lyxigt   


Jag och Rasmus har varit hemma och grejat mest, ex putsat färdigt alla fönster, städat, varit ute och lekt med lilleman, tränat trampa på nya cykeln (har glömt bort hur jobbigt det var...phu...ryggen håller på att gå av, man springer som en ostkrok bakom) men det går riktigt bra nu, han trampar på, nu gäller det bara för honom att få ihop alla momenten, att styra, trampa och hålla balansen samtidigt   


Har oxså haft lite hjälp att rensa rabatter....eller ja.....hjälp och hjälp.....Rasse tyckte det var roligt att gräva i rabatten för att han hittade mask.

 

 

Även mina jordgubbslådor har blivit rensade, så jag är nöjd med mina trädgårdsinsattser under veckan, har förberett för att utöka min jordgubbsodling t.o.m, hoppas på många fina röda gubbar i sommar   

Ska spänna över bågar och nät senare, så inte fåglarna äter upp våra gosaker.


Rasmus och jag var på föräldrarfika på dagis en em oxså under ledigheten, mysigt och barnen hade bakat en sån god blåbärskaka till oss. Vi stannande en stund så han fick leka ute med alla kompisar, när han varit hemma med mamma några dagar så är det extra kul med alla dagiskompisar såklart.

Vi bakade lite oxså när vi kom hem....

 

Vi skulle överraska brosan, när han kom hem från jobbet, chrisse är barnsligt förtjust i chokladbollar.

Jag rullade bollar och Rasmus rullade dem i pärlsocker, team work   


Fredag och Lördag var vi upp till Borgafjäll, våren är inte lika långt kommen där, men fjällen har sin tjusning under alla årstider tycker jag.

 

Vårfloden är i full gång....

Vi var ute på prommis med Jericho och vatten är ju alltid spännande för småfolket....

 

Det finns fantastiska fiskevatten här, renare och klarare vtn än så här, hittar man bara i fjällen.

Vi får väl prova vår fiskelycka här uppe, när Rasmus blir lite äldre.

Ja, Borgacampen ser aningen öde ut denna årstid.....

 

På lördag em/kväll bommade vi igen för i år och rullade hemöver igen.

Söndag - otroligt vackert väder och morsdag   


Jag fick faktiskt frukost på säng av mina pojkar   

sen åkte vi på nipan och åt morsdagsmiddag med min mamma. Som vanligt äter man smörgåsbord så att man hamnar i värsta paltkoma efteråt, men gott var det.


Mogges mamma Lena, fyller år på morsdag oxså, men de har var på kryssning i helgen till Talinn, så det blev en hälsning via sms istället. 

Resten av dagen grejade vi på hemma, mogge klippte gräs och trimmade och jag slappade mest i solen och laddade inför jobbarnatt.

Det har varit sköna dagar iaf och jag har njutit av ledighet. Nu är det slut på det och åter till vardagen....


Tandvärken har kommit och gått under veckan....suck....ingen återvändå....det blir ju inte bättre precis.....

Mitt mål denna vecka....Ringa Tandis!


Nä ska återgå till middagsbestyren, har lax i ugnen som börjar bli färdig, dax att koka potatis, det ska bli gott.

Ha de gott alla vänner....avslutar med en bild på blommor från borgafjäll...Kram fr Annso

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards