Direktlänk till inlägg 13 maj 2013

Ja må de leva....

Av Pierre - 13 maj 2013 21:30

Känner mig rätt nöjd för i dag. Har haft utbildning hela dan, eller utbildning...är med i ett projekt på jobbet. Jag blir otroligt trött av att sitta still hela dan, det är man inte van, men det har varit en trevlig dag med vår arbetsgrupp. Vi åkte dessutom och lunchade på Hallstaberget. Är väl den ende kommuninvånaren som inte varit dit och kollat på nybygget    Jag säger bara.....WOW......

Hur läckert som helst !!


Kvällen har jag tillbringat med detta....

 

Rätt skönt ändå med lite trädgårdsarbete när man suttit inne hela dan.


Veckan som varit, har varit lite splittrad kan man säga....

Började ju veckan med 2 vab dagar som jag skrev sist, sen hade jag 2 ledigdagar, därefter ett kvällspass, en ledig dag och avslutade med en långdag.

Den 8 maj firade vi födelsedag i familjen   

vår finaste "Jerka" fyllde 7 år.....Hipp Hipp hurra! Det firade vi med en solig kvällspromenad i "trollskogen"

   

Där mår han gott.

När vi kom hem fick han en påse med grisöron och tjurknorrar som luktar apa, men Jericho gillar dom......

 

Vi fortsatte på temat "födelsedagar" under helgen.

På lördan kalasade vi hela dagen lång, både 70 årskalas och 40 årskalas   


Min kära mor fyllde 70 år den 11 maj.

Det firade vi med blommor och blader och hemliga paket....

 

Ja, hon vet inte riktigt själv än, bara vilket datum och att vi ska göra något kul tillsammans   

Jag tror att hon hade en trevlig dag, mycket tok och skratt, födelsedags sång och "gofika".

Lyckades inte få ett vettigt kort på morsan och pojkarna, de bara slamsade, garvade och gjorde grimaser (inklusive min mor) tillslut blev det bara tok....

Detta var det enda kort som de var normal på, ha ha ha

 

Ja, inte klokt vad åren går...

Grattis kära mor    Jag är väl till viss del lite arbets skadad för det hugger till i hjärtat att hon blivit så "gammal", man ska inte ta nått för givet. Jag behöver bara se vad som händer dagligen på Iva, livet kan förändras totalt på ett ögonblick.

Jag är så lycklig och älskar min familj!!!

Fick syn på ett undangömt och vackert kort på min mamma.....

 

Det var några år sen, jag tycker hon ser ut som en Hollywoodstjärna   

Undrar vad man använde för hårspray på den tiden, för att få den volymen......måste fråga henne.....

Ja, efter 70 årsfirandet så ställde Chrisse upp som barnvakt så mogge och jag kunde fortsätta till 40 årsfirandet.

 

Jag blir lite nojig men jag vet att han fixar det galant. De klarar sig utmärkt utan mamma, fast jag inte tror det

ha ha ha

Det var iaf en jättetrevlig kväll med glada människor, musik och dans, olika uppträdanden, tävlingar och lekar, och god mat...

 

 

Lyckades inte få till någon vettig bild på födelsedagsbarnet denna gång heller.....

Jag körde med alkoholfritt eftersom jag skulle upp tidigt nästa dag och jobba (06.45-21.30) 

Vid 24.00 tackade jag för mig så att jag skulle hinna sova några timmar iaf, russinvarning!

Lite sjukhushumor hann jag skratta åt iaf, innan vi for.

 

Det har ju varit marknadsmässa i stan under helgen, men det har gått obemärkt förbi för våran del, det har inte funnits tid men av det jag hört, så missade vi inget. Det ska väl vara för munkarnas skull då   


Nä, det var allt jag hade för denna gång. Imorgon ska jag ut och fortsätta kratta det sista, sen väntar ett kvällspass på hospitalet.

Ha de gott, natti natti från Annso


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards