Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Besök på GMU

Av Pierre - 26 november 2012 13:46

Ytterligare en vecka har passerat och den började väl lite si sådär...

Dom ringde från dagis - Ni måste hämta Rasmus, han har ögoninfektion !?!

jahapp.... Mogge hade det lättare att gå från jobbet just då än jag, så han fick åka hem och "vabba" en dag, resten kunde jag vara hemma ( hade lite tur i oturen, att jag hade ledigdag sen + att jag skulle gå på natt och fick en extradag ledig, kan man säga, så jag slapp vabba själv.

Ja, han såg bedrövlig ut stackarn....precis som om han åkt på däng!!! ha ha ha

Jag var tvungen att ta ett kort på honom.

Jag fick blöta upp ögonen på honom på morgonen, men lika "go o gla" var han, fastän han knappt såg nånting.

Ja, med dagisförbud, tvättning och antibiotikasalva gick det tills sig tillslut. Ögoninfektion brukar smitta som pesten, så jag var säker på att jag och mogge oxså skulle åka dit, men icke. Halva dagis var hemma för samma åkomma hörde jag i denna veva.


I onsdags fyllde min kära make år, den firades lugnt och stilla, det var bara några stackare som vågade sig hit till "smittohuset" ha ha ha, närå skämtosides

Jag överraskade han med god mat när han kom hem från jobbet. Han tycker jätte mycket om en speciell fläskfilerätt med  en fantastiskkt god champinjonstuvning som hör till och potatisgratäng, sen blev det "cafe latte tårta", kaffe och paket såklart.


Torsdagnatt var det dax för 4 nätters jobb över helgen, det har varit en bra helg med roliga arbetskamrater, mycket skratt och tok har det varit, ni vet humorn är på ganska låg nivå kl. 04.00 när man nattvakar....

Lördagnatt hade jag bytt bort med en arb.kollega så att jag kunde åka på anhörigdag hos Chrisse.

 

Ja...det är väl bara att inse....Liten blir Stor.

Chrisse står längst fram i mitten.

 

Vi fick hänga med på både det ena och andra, här håller chrisse på med skyddsvakt...Rambo håller på att bryta armen där på en av inkräktarna.

 

Nice guys....


Det var en gråmulen dag och svinkallt, jag hade klädd mig, men frös som fasen iaf. Det värmde gott att åka lite bandvagn i skogen och få äta lite varm mat. Det bjöds på köttbullar och potatis. "Det här är lyxmat morsan"

 

Livet på luckan,

vi skrattade gott för de skulle träna att sjunga nationalsången....Ni vet...Hockeysången!! Japp.

De sjöng som värsta manskören, det lät riktigt bra.

 

  

Jag sköt aldrig, jag kom så långt att jag höll i bössan iaf och provsiktade sen vågade jag inte mer, men mogge provade. Det har varit en rolig dag iaf ,att få se hur han har det och jag tror han tyckte det var roligt att vi kom.

Jag var så social att jag sov hela vägen hem, för jag skulle iväg och jobba sista natten, så det var bara att åka direkt från skogen till jobbet.

Idag (måndag) vakade jag av, är seg som kola men det är bara att hålla ut till kvällen och hålla sig sysselsatt så att jag inte hinner känna efter att kroppen skriker efter sömn. Ska strax iväg och hämta lilleman på dagis sen blir det middagsbestyr, idag blir det enkelt, tog fram kasslergryta från frysen, det är bara att koka ris.

Jag hade en tanke att börja stryka lite julgardiner sen, vi får se hur länge energin räcker.

Det var allt från mig kära vänner, ha de gott Kram Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards