Alla inlägg den 19 november 2012

Av Pierre - 19 november 2012 21:01

Varit ute och flängt och farit + jobbat, så en ledig måndag var precis vad jag behövde idag.

Har varit till Göteborg på utbildning, det var riktigt trevligt och en riktigt bra kurs som handlade om organdonation.

Ett mycket känsligt ämne, som måste tas upp precis när folk är mitt i sin  värsta livslivskris, det är svårt för alla parter. Vi har fått mkt tips och råd och tränat på riktiga skådespelare att bemöta anhöriga.

Vi var en rolig och brokig skara deltagare, träffade en ivasyrra som var specialutbildad för tryckkammare, coolt, och min fina kompanjon Gabriel som jobbade på helikopterambulansen i Göteborg "The flying doctor",

vi var ett bra team    .

Det var intensivt och långa dagar, somnade som en stock på hotellrummet...

 

Det är ganska tråkigt att vara själv på ett hotellrum har jag kommit på....men ganska lyxigt att få rå om sig själv.

Det är lyx att få duscha själv, utan barn !!! Det har jag knappt gjort på 3 år, ha ha ha 

Jag duschade länge länge.....

På torsdagkväll smet jag ifrån och träffade syster yster, det var jätteroligt. det är ju inte så ofta jag träffar lillasyster.

Vi åt och drack gott och surrade hela kvällen, tills mina ögon gick i kors av trötthet. Skulle så gärna vilja träffa henne mer, men det hann jag inte tyvärr   .

 

Jag får ursäkta bildkvalite´n...men jag kunde inte se mig mätt på hennes utsikt över Göteborg. De hade verkligen ett panoramafönster, Det syns inte på bilden men man såg ett "juligt Lisseberg", det var hur vackert som helst.

Jag kände mig verkligen som en bondläpp, för 24 timmar tidigare befann jag mig här....

 

En sista hundprommis hemma innan flygresan.....snacka om kontraster!


Ja..jag var hemma 23.00 på fredagkväll, lilleman sov såklart så gissa om det var någon som var mammasjuk på lördagsmorgon. Vi hann inte mysa så länge för jag skulle iväg och jobba lör.kväll (hur jag nu kunde vara så dum att lägga det på schema). Rasmus var ledsen och mina skuldkänslor flödade, kändes inte bra!!

Inte vart det bättre av att det var kris på jobbet, det fattades folk på söndag. Nej nej nej...Jag hade ju lovat Rasmus att vi skulle hälsa på farmor och farfar på söndag, då jag var ledig.

Ett dilemma.... inte ens "kort varsel" lockade, men okej då, jag får gottgöra det på måndag och så vart det.

Kontentan = Det är inte lätt att vara småbarnsföräldrer.

Men vi har haft en mysig ledig måndag, vi åkte till farmor Lena och farfar Janne som jag hade lovat, Rasmus var glad och såg framemot vårat besök.

 

Han har haft en rolig dag och grejat med farfar i garaget.

- Farfar har en "gammskoter", en "gammtraktor", en "gammbil" och en "gammsaab", ha ha ha,

vi skrattade gott åt honom. "gammbilen" är en riktigt fin och välputsad A-ford faktiskt.

På em lekte jag husmor och satte i gång med ett långkok, jag skulle göra kalops!!


3 timmar senare....  

Middag kl. 19.00 Nja.. funkar inte till vardags...men det vart mört och gott, min kära make mumsade och sa om och om igen att detta var det godaste han ätit på länge, riktig husmanskost!!

Hmm...va f...n menar du med det.....då är du gift med fel fru....om det ska ta 3 timmar att fixa middag, då får du skaffa en hushållerska!!! Grrr..... närå skämtosides....

Det vart gott, men vem har tid, inte jag iallafall.


Nä dax att tänka på refrängen...imorgon väntar jobb och på kvällen ska jag på middag och föreläsning på "Appelbergs", det ska bli trevligt. Det är Andreas Lundstedt (fr. Alcazar) som föreläser. Vårdförbundet bjuder...man tackar....


Veckans citat fr. min 3 åring

(jag) Kommer du ihåg vad farfar sa idag, vart kommer mjölken ifrån?

(Rasmus).... från paketet !   

(Japp...dum fråga.)

Ha de gott, natti natti önskar Annso   





Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards