Alla inlägg den 4 november 2012

Av Pierre - 4 november 2012 21:01

Oj vad denna helg rusade iväg...

Skönt att vara ledig, har både gjort nyttoprylar och varit ute på roligheter.

Har jobbat i veckan som vanligt, har inte haft en tanke på att det varit novemberlov. Numer har jag 2 grabbar som är förstora och en som är för liten för det.

Jag var faktiskt till kyrkogården på Halloween och tände ljus hos pappsen, det är så vackert där då, det är tända ljus precis överallt. Jag var lite halvstressad efter att ha jobbat dagpass, skulle in på Ica och handla och hämta på dagis men jag tog mig lite tid på kyrkogården. Jag fick nån slags inre bild i huvudet när pappa log mot mig med huvudet lite på sne (som han brukade göra) och klappa mig på kinden. Jag vet att han skulle göra det och säga att

- tänk inte på mig, åka och handla och hämta grabben istället.

Blir lite brydd över mig själv, nästan en religös upplevelse.   


Det blev en sen tacomiddag på fredagskvällen, Rasmus älskar tacos...ja vi andra tycker oxså om det, typisk fredagsmiddag.

 

sen var det soffläge hela kvällen, vi var trötta allihopa och satt och halvsov framför tvn, det är det som kallas "fredagsmys" va, ha ha ha.

Lördag - betydligt piggare. Vi hade bestämt att vi skulle åka till stugan och göra vinter.

Snacka om att det var en grå och kylig novemberdag. Dimman låg som ett täcke över sjön....

det   är alltid lite tråkigt att "bomma" igen tycker jag.

Rasmus grinade, han ville inte åka hem på em, ingen vidare tröst att "vi får åka dit nästa sommar istället, det är för kallt att vara här på vintern".   

Inte mycket till snö låg kvar, men Jerka mådde gott och busade fritt i skogen medans vi fixade i stugan...

 

Ja, när vi äntligen var klar gick vi ut till sjön en stund innan vi åkte hem.

Det var nästan trollskt ute...

 

Dax att åka hem medans vi ännu kan se nånting, Hej då stugan, ses nästa år !!


Hem och svida om för herrmiddag och tjejmiddag väntade, mycket trevligt   

Morsan var både hundvakt och barnvakt, dessutom sov vi över hos henne på natten. Det är ju inte alldeles enkelt då vi ska iväg på galej båda två samtidigt.

En trevlig kväll hadde vi iaf, super god middag (du får högsta betyg Ingbritt) mycket tok och skratt, grabbarna höll till på annat håll men de dök upp senare på kvällen.

Nästa gång blir det tjejmiddag hos mig....veté tusan vad jag ska hitta på för meny....men jag får fundera ett tag, kanske förslag någon??

Vi kom i säng 03.00 i natt och lilleman vaknade 08.00 så....Jag börjar känna mig liite trött nu.

Åkte hemifrån morsan vid 11.00 tiden och stannade till hos Carina och Peter på kaffe i Selsjön på vägen.

Peter och Mogge hade bestämt att de skulle ut och leta julgran tillsammans, medans fikade och surrade Rasmus och jag med fina Carina.

De kom hem ifrån skogs efter nån timme och hade faktiskt hittat riktigt fina granar, det blir perfekt till advent.


Resten av denna dag har jag mest pysslat på hemma.

När Rasmus sov sin em-tupplur, fick jag ett tokryck och putsade klart de resterande fönstren som är oputsade, äntligen klar!! Det har bara typ tagit mig 2 månader att gå igenom alla fönster, det känns bra iaf.

Mogge stod för middan idag, härligt att sätta sig vid dukat bord   

Han hade gjort en riktig god kycklingrätt med kulpotatis och sallad..man tackar...han är duktig i köket, men visar det allt för sällan!!

Ja..det var den veckan...

Imorgon är det måndag igen..ett besök på blodcentralen väntar 09.45, handla några födelsedagspresenter till och  bjuda morsan på lunch, sen ska jag sova och ladda inför 4 jobbnätter.

Är otroligt seg och trött nu så jag avslutar här och säger god natt till alla vänner.

Kram fr Nattugglan


 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards