Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

höstrusk

Av Pierre - 23 oktober 2012 14:03

God morgon   

Blir så lycklig av att vakna och se att solen skiner, tror inte jag sett till den sen vi kom hem ifrån Turkiet.

Riktigt höstrusk med regn, dimma, kyla, frost, snö och mörker.

Snö har kommit ett par gånger, men det är inget som ligger kvar än så länge, vilket jag är glad över eftersom vi inte fått på några vinterdäck än hmmm..... vi väntar på däckleverans, de bör komma vilken dag som helst.


Ja....veckan som har passerat har egentligen bara bestått i jobb. Har jobbat ganska intensivt både förra veckan och denna vecka som kommer, det "kostar lite" i tid att vara ute på semester och att vara ledig för födelsedagsfirande.

Har endast varit ledig i fredax och som bekant brukar fredagar bestå i tusen ärenden på stan för mig, så oxså denna fredag och besök hos syrran + mor. Överraskade dem med varsin vinflaska och fina armband från Turkiet. Tror de vart glada iaf, köpte ett åt mig själv oxså med de typiska "blåögat" som de har.

Fredagkväll, vart en riktig myskväll med bastu och soffläge framför tvn, skulle upp och jobba tidigt på lördagmorgon så det blev inge större utsvävningar.


En ganska händelselös vecka, har kurat ihop mig framför braskaminen flera kvällar, då det varit sånt höstrusk ute, mysfaktor upphöjt till 10.

 

Har som sagt haft jobbarhelg oxså, så jag har inget spännande att berätta om den. Varit en lugn helg på jobbet med goa arbetskamrater.


Denna vecka jobbar jag nätter, hoppas att Rasmus håller sig frisk, hörde att många var sjuk på dagis och att det går vattkoppor! Nice....

På torsdagkväll kommer Chrisse hem över helgen, han har varit borta 2 veckor nu, saknar honom faktiskt men vi har pratat med varandra i telefon då och då. På tal om det så saknar vi Sacharias oxså såklart, han ska komma hem och hälsa på nu i november några dagar, han pratar vi oxså med i telefon då och då   

 storgrabbarna våra!


Nä roligare än såhär blev det inte denna vecka....

Tog några dimmiga bilder imorse då jag kom hemifrån jobbet. Mogge tar dagis och jag får ta jericho på morgonen när jag jobbar natt, här fördelar vi lika ha ha ha

Ruggit ute, fick skrapa rutorna när jag skulle hem.

 

längtar bara efter att få krypa ner i säng...sömnbristen är påtaglig 08.00

 

 

Ja, jerka gör sig ingen bråska och tycker det är härligt med kyliga mornar.....


Nä gott folk, nu ska jag förbereda middag. Dagens rätt - ugnsstekt falukorv och potatismos, avancerat värre

må så gott tills nästa gång kram Annso   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards