Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Pierre - 29 oktober 2012 21:06

Ett livstecken från sjukstugan....

Det har hostats, snörvlats och tempen har gått upp och ner, ja inte hos mig, jag har varit frisk som en nötkärna, ha ha ha, men övriga familjen.

Nu verkar det ändå gå åt rätt håll, så jag ska jobba imorgon och Rasmus ska få gå på dagis.

Veckan som varit har annars bestått i jobb, har jobbat några nätter och var ledig fredag sen blev det vab för min del.

Fredan= tusen ärenden + däckbyte i sista sekund, det "kräksnöade" i fredags, gissa om vi vart glad när de ringde och sa att vinterdäcken hade kommit. Det vart däckbyte på en gång såklart!

Gjorde mina vanliga ärenden sen och tog med morsan till dollarstore som jag lovat henne så länge .

Det vart lite ditt och datt i kundkorgen b.l.a gardiner och grejer som vi ska ha uppe i Borga. Kände mig riktigt nöjd med dagen, mest att jag hittade gardiner till vardagsrummet som jag ska sätta upp till jul, är så spyless på mina gamla julgardiner som jag haft uppe i typ 10 år....

Lilleman har varit förkyld och febrig i helgen stackarn...

 

  Vi har tittat på film, "Bilar och Postis per" men mest har han sovit och varit het som en kamin. Jag blir lite nojig när han inte vill dricka så jag har mutat med cola, glasspinnar och allt möljigt.

På söndagkväll var han lite piggare så han fick bada och drack välling men jag hann inte ens reagera så kom värsta kaskadkräkning över hela mig och soffan, stackarn han var så olycklig och fattade inte själv vad som hände.

tur man är härdad, ha ha ha

Vi har varit hemma idag oxså, äntligen feberfri och piggare iaf.

Har fördrivit tiden med städ och tvätt, byggt lego, tittat på disney channel, läst böcker och byggt pussel i massor. Jag var ut i boden och letade fram brosornas gamla pussel. Det tyckte Rasmus var kul, själv har jag inte byggt pussel sen storpojkarna var liten. Vi hittade 3 pippipussel och inte en ända bit fattades, helt otroligt!

Han var stolt som en tupp när vi var klara!

Hittade oxså ett stort golvpussel som jag kom ihåg att Chrisse fick en jul av morsan som är jättefint, jag är faktiskt glad att jag ändå sparat en del efter pojkarna...

Ja, vi har faktiskt haft det mysigt idag, trots förkyldning.   

Jag har hunnit tvättat undan en del medans jag varit hemma. Har rensat undan alla sommarskor, jackor m.m och plockat fram vinterkläder. Har oxså städat, dammsugit, skurat golv, badrum och dammat så det känns bra, rent hem, rasmus piggare och jag kan jobba imorgon.

Förra veckan kom korten från fotograferingen på dagis, alltid lika kul...

 

Min finpojk... nu blir det till att köpa ramar!

Chrisse har varit hemma under helgen, kul att komma hem till sjukstugan!

Han har mycket att berätta såklart om lumparlivet, han verkar trivas och må bra så jag är glad för hans skull.

Nu blir han borta 2 veckor igen, så nästa gång han kommer ska vi fira födelsedagar, det blir både 19 årskalas och 3 årskalas tillsammans.

Det var allt från mig för denna gång, ska rasta jycken och lägga mig, ska  ju upp tidigt imorgon.

natti natti alla vänner kram Annso


Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards