Alla inlägg den 14 oktober 2012

Av Pierre - 14 oktober 2012 21:13

Tillbaka till verkligheten...söndag....höstrusk hela dan...megatvätthög väntar....dax att fixa vinterdäck.....

kylskåpet tomt.... skulle inte vara dumt att få stanna en vecka till.....

Vi har haft det gott......

 

En stor stark har aldrig smakat så gott, som när vi väntade och länktade......

Försökte förklara för Rasmus att vi skulle åka långt bort på semester....

- Semester... ?? åka husvagnen??.....

för honom är semester, att åka husvagn!

- nä vi ska åka bil, flygplan och buss...och vi ska sola och bada varje dag

- ??? badhuset???

- Nä, Turkiet.

En mycket förväntansfull liten kille, klev på planet....Det var hur spännande som helst att åka flygplan

 

och ögonen stora som tefat, när planet tar fart och lyfter upp i luften. Jag tror att det har varit det mest spännande på hela semestern enligt honom.

Var lite orolig hur jag skulle underhålla honom under restimmarna men det visade sig att jag var orolig helt i onödan, han var som ett ljus och sov halva vägen både dit och hem.

Det var fantastiskt härligt att landa och känna värmen...nu har vi semester på riktigt!

Vi bodde i Side, barnvänligt och bra.

 

   

  28 grader i havet och 28-30 i luften, helt ok för mig!!

som alla fattar, har vi badat och badat och badat.... både i havet och i poolerna på hotellet

 

 

men säg den lycka som varar för evigt....

Det gick ett dygn, sen spydde jag som en tok en hel natt, typ en nära döden upplevelse och var helt utslagen sen dröjde det inte länge förän mogge började...

Stackars Rasmus, båda föräldrarna låg helt utslagen på hotellrummet och Rasmus ville bara ut och bada. 

Men som den goda mor jag är, masade jag mig ut vid poolen en stund så han fick plaska, fast jag mådde skit!!

 

 

På ett dygn var det över för mig som tur var, stackars mogge mådde faktiskt kasst mest hela veckan mer eller mindre. Rasmus klarade sig bra, han spydde 2 gånger en kväll, men mådde bra sen.

Inge kul som sagt, men mogge har haft lite godagar oxså och lekt "pappahaj" tusen gånger....

 

Vi vart less på buffematen på hotellet och smet ut ibland och åt på mysiga strandhak på kvällen. Ska inte klaga på turkarnas mat men efter "magsjukan" kändes buffematen sådär...

Vi åt gott inne i side

 

Som tur var, kunde Rasmus äta med god aptit.

En fördel med all inclusive - hur mycket glass och dricka som helst...

 

Ja, förutom att mogge och jag mått kasst, så har det varit UNDERBART!  

Våran strandpromenad ner till stranden...

 

 

 

Vi bestämde oss för att bara sola och bada och mysa med Rasmus, och det har vi verkligen gjort, inga större utsvävningar eller utflykter. Charterlivet tar på ändå på en 2 1/2 åring, då han frivilligt ville vila på em

Han sov som en klubbad säl varje dag!

Han drömmer nog och härliga dagar på stranden....

 

och kanske den fina barnduschen på hotellet...

 

Jag åker gärna tillbaka till Side igen, men det blir inget all inclusive för min del... mogge däremot sa, att det var sista gången han åkte till Turkiet men...... Jag får han nog på andra tankar, när/om det blir dax...he he he

Jag kunnde iaf inte få en bättre 40 årspresent av min kära make. Denna vecka var precis vad jag behövde och Rasmuskillen har mått som en prins...

 

Tillbaka till Sverige igen, söndag och riktigt höstrusk ute. Denna dag har mest bestått i att packa upp all packning, tvätta, hämta hem jericho som varit på "kollo" i Ramsele medans vi varit borta, umgåtts lite med Chrisse som varit hemma i helgen men åkt tillbaka till lumparlivet nu i kväll och ta tag i nästa projekt som står och väntar runt hörnet....köpa nya vinterdäck till båda bilarna.... tråkig och dyr investering, men ett måste.

Snö och halka kommer när som helst.

Det var allt från Annso.........kram till alla som vill ha    




   

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards