Direktlänk till inlägg 17 april 2012

inget nytt..

Av Pierre - 17 april 2012 09:28

Så typiskt, här har man jobbat hela helgen med "goväder" när jag väl är ledig, då lyser solen med sin frånvaro, nu väntar jag på snöovädret som skulle komma idag/imorgon (tur iaf att vi inte bytt till sommardäck ännu). Men...jag har en massa "innejobb" att göra så..det spelar egentligen ingen roll.

Ja...vad ska jag berätta, det har varit en ganska händelselös vecka. Vi kom ju hem i från fjällen i måndags, tis-ons var jag ledig. Dom dagarna ägnade jag till tvättstugan som höll på att svämma över, matlagning, besök hos morsan, syrran, övningkörning med sonen och en massa annat hemmapyzzel. Torsdag- måndag har jag mest jobbat, dygnet runt känns det som. Det kommer surt efteråt, då man är ledig nästan en vecka och jobbar heltid, timmarna måste göras iaf men nu är det gjort.

 Det har varit en bra helg med spännande fall och goa arbetskamrater  .

Igår, måndag, var jag på A-hlr utbildning sen jobbade jag kväll efteråt. Ja egentligen har jag redan gjort den i utbildningen men man behöver alltid träna på det, dessutom är jag van en annan typ av hjärtstartare än den som finns på iva. Till hösten ska vi ha barn A-hlr utbildning, vilket jag hoppas att jag aldrig behöver praktisera i verkligheten! fy tusan...

en snabb resume av veckan, roligare än så har det inte varit.

Chrisse är hemma idag från skolan, han har haft ont i magen sen 05.00 imorse. Jag blir lite "nojig" när folk har ont i magen/buken. Han började redan för några dagar sen att klaga över magont men i morse kunde han knappt ligga still i sängen för det gjorde så ont, jag gillar inte det....just nu sover han, så vi får väl se om det är övergående.....annars är han ju ett skolexempel för en blindtarm...ung kille...buksmärta.....Nä ja vet...jag är arbetsskadad!!.... Jag kanske skulle behöva jobba i kassan på konsum istället!

Nä nu ska jag sätta igång med dagens göromål, tänkte återuppta mitt påbörjade projekt att rensa och tömma Sacharias gamla rum igen, det har mer eller mindre förvandlats till ett förråd som vi bara slängt in grejer i..phu...känns som om jag aldrig blir klar där.

Ha de gott alla vänner kram från Annso  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards