Direktlänk till inlägg 1 april 2012

Rubrik saknas

Av Pierre - 1 april 2012 21:42

Min kära son...vet inte om jag ska skratta eller gråta. När en 2 åring blir tyst en längre stund är det aldrig bra. Hittade honom i badrummet, han var i full gång och skulle tvätta. Han brukar hjälpa mig att fylla tvättmaskinen och lägga i tvättmedel/sköljmedel och trycka på knappar. Han skulle "hjälpa mamma" och tyckte han var så duktig. till saken hör att hela tvättmaskinen var nerkletad med WCrent, både i och utanpå. hela flaskan var tömd och tvättmedel runt golvet. Han tittade på mig och fattade inte vad han gjort för fel, ja....jag höll på att explodera men tog ett djupt andetag och försökte med min lenaste stämma säga att, "va snäll du är som hjälper mamma" men jag tror inte vi behöver tvätta mer ikväll   ....suck. Har torkat upp det värsta men, jag får börja dagen imorgon med att skura badrummet ordentligt och tvätten luktar toamedel, nice.

Det var veckans värsta..över till andra nyheter.....

Har jobbat i vanlig ordning och vardagen har rullat på.

I torsdags var jag till frizzan, såå skönt, det var välbehövligt, lyxade på och köpte färgmedel oxså, "svart tulpan"

som jag sitter med nu i huvudet, i skrivandets stund. Jag kände mig så grå och trist i håret med betoning på GRÅ, jag har ju för tusan fått gråa hårstrån, det är inte klokt. Jag kommer att färga håret ända in i graven, precis som min mormor och mamma, ha ha ha.

det är inte bara jag som fixat frillan, båda pojkarna har oxså klippt sig i veckan, de är så fina så. Min kära mogge är den ända som inte behöver bekymmra sig över frillan.   

I Helgen har vi avverkat 3 födelsedagar. Kusinen Hugo fyllde 3 år och pappa Daniel (mogges lillebror) fyller år i morgon så vi uppvaktade båda samtidigt. Rasmus såg verkligen framemot att träffa kusinerna, de busade och hade så skoj tillsammans.

 

Hugo fick några barnfilmer av oss, så kidsen ville titta på dem såklart, de var så söta när de satt som några ljus tillsammans

  Efter en trevlig dag hos småkusinerna var det dax att fira nästa födelsedag, nämligen finaste Gudmor Carina.

Där vart det oxså gofika såklart och mycket surr, på kvällen kändes det som man gått upp 15 kg! Ja, inte undra på att man är "fluffig". 

Sacharias har varit hemma ihelgen, så roligt att träffa honom, han var med oss till Jenny och Daniel. Eftersom de bor granne med farmor och farfar, passade han på att hälsa på där oxså. Farfar Janne låg i "flunsan" så jag gick inte dit med Rasmus, det räcker med förkyldningar nu på ett tag.

Sacharias hade köpt påskägg åt Rasmus, det var gulligt av honom, Ja...han dyrkar sina storebröder, gissar att han kommer att bli bortskämd av dem, de är så rara med han, det värmer i hjärtat    

Idag (söndag) har jag jobbat en enkel dag, slutade kl. 15.00, kom hem till serverat bord, underbart!

 Mogge hade gjort fläskfile med go sås, potatis och sallad   

resterande delen av denna söndag har mogge grundat trappräcket och jag har badat lilleman och färgat håret som sagt.

Imorgon är en ny vecka, jobbar fram till skärtorsdag sen går jag på påskledigt, tjoho!!!

Glad påsk önskar Annso   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards