Direktlänk till inlägg 27 december 2011

god fortsättning...

Av Pierre - 27 december 2011 14:59

           

   En liten titt från våran jul.

Det har varit en intensiv, mysig och snorig julhelg.

Jag åkte på en brakförkyldning, men jag har iallafall stått på benen och varit social under dessa juldagar. 

Det ser ut som om jag supit i 2 veckor på alla kort, ögonen glittrar fint, brevid min lilla pepparkaksgubbe på fotot.

 Vi började med att,  tända ljus hos pappsen vid graven, det gör jag varje år, det är väl ända gången jag så gärna vill till kyrkogården, det är vackert där på julafton och en sån dag jag vill tänka på min pappa.

Därefter var det julfika hos mogges föräldrar och julklappar.

Sacharias överraskade oss och dök upp under jul ( han skulle annars komma hem till nyår) så det var roligt, han hängde med oss till farmor o farfar såklart.

På eftermiddan åkte vi hem för att bänka oss i soffan med glögg och kalle anka med min familj sen har vi firat på sedvanligt sätt med god julmat, julklappar, umgåtts med släkt och familj i dagarna tre.

Det är det mysigaste på hela julen tycker jag. Börjar nog bli gammal, det är roligare att se pojkarna öppna paket än att få själv, det är inte så viktigt.

Rasmus är lite för liten än för att förstå  vad jul är, den roligaste saken han äger nu är en röd ficklampa som han fick för 30 kr på Ikea, han t.o.m sover med den   för övrigt fick han många fina saker av släkt och vänner.

Storpojkarna fick oxså fina grejer dock lite färre paket, men med betydligt dyrare innehåll.

Juldagen var det kanonväder, strålande sol och några minusgrader mitt på dagen, vi var ute och prominixade bort lite julmat och jericho fick busa av sig i snön och av korten att dömma fick Chrisse sig en riktig genomkörare oxså, lugnet före stormen kanske man ska säga, för på natten svepte stormen "Dagmar" förbi.

På morgonen fick vi städa på gården, soptunnan med dess innehåll var på rymmen, julbocken, granris, snöskyfflar m.m ingen större katastrof, men det lät som om taket skulle flyga i luften på natten och vi blev faktiskt inte strömlös heller...otroligt!

Kusinerna kom på besök och åt lite julmat med oss och bytte paket med Rasmus, roligt nu när de blivit lite äldre och kan leka med varandra, de var så goa, de lekte, dansade och kramades. Inga slagsmål än ;)

Annandan, myste vi inne med sällskapsspel och film, inte igår vi satt och gjorde det, kvalitetstid verkligen.

Idag har alla åkte hem, intensiva dagar med mycket folk på liten yta, det blev så tvärtyst i huset. Har inte fått nått vettigt gjort ida, kört nån tvättmaskin, degat i soffan. vi ska bege oss in till stan strax och fylla på kylskåpet och äta middag hos morsan, känner mig inte 100 % kry, huvudet är fullt av snor så det blir en slödag idag. Nu orkar jag inte skriva något mer så...

God fortsättning på er alla....julkramar från snorAnnso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards