Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Lucia

Av Pierre - 13 december 2011 21:00

   

  Idag har vi lussat och pyzzlat hela dan, började dagen med sötaste luciatåget på dagis. Min lilleman är den förvirrade tomtenissen längst bort i hörnet som tyckte det var mer spännande att titta på de andra tomtarna än att titta på alla föräldrar och sjunga, de var hur urgulliga som helst och duktiga att sjunga  

Efter lussefirandet åkte vi hem till Emilie för "mammaträff", det var trevligt, har ju inte kunnat gått på det under hela hösten. Skoj att småttingarna får träffas och leka och mammorna får svallra och dricka kaffe.

Efter mammaträffen åkte vi till morsan och lussade för henne, det vart uppskattat att finaste tomtenissen kom och ringde på dörren  

I em tog vi fram julgranen och klädde den, det tyckte Rasmus var spännande men...inget får ju sitta kvar, julgranskulorna ligger runt hela golvet, tur att det är plastkulor. Han har fixat julgransplundring samma dag!

När jag ändå fick upp ångan så gjorde jag knäck också, brukar vara hårdvaluta på jul här. Får gömma dem längst bak i frysen så det finns några kvar.....och det är inte barnen som är värsta skåpråttan, utan Herr Pierre him self som är knäckätaren ja... mamma Annso är också duktig Hmm...

Veckan som varit tillbringade jag i umeå, jobbade med uppsatsen tillsammans med fina Ida och träffade vår handledare. Det är tungrott tycker jag, vi har ett intressant ämne men det är liksom inte det som är huvudsaken utan allt fokus är på själva forskningsprocessen, det är tråkit, men vi ska nog få till det tillslut. 

Helgen myste vi hemma, glöggade med grannarna och Peter o Carina. Vi hann med 2 sjukdagar också, barnen och jag, inte roligt. Skulle upp till umeå på seminarium men jag fick avstå, det är faktiskt första gången på hela utbildningen jag har sjukdag, kändes sådär då Ida fick presentera vårt arbete själv, men vad gör man.....

Ja..det var väl veckan i stora drag.

Imorgon ska Rasmus vara på dagis 2 dar, så jag ska försöka granska lite vetenskapliga artiklar och varva med lite mer julgodistillverkning, tänkte göra fudge och glöggbollar, gött, gött

Riktigt busväder har det varit här, snöstorm som orsakat långa strömavbrott dock inte hos oss, vilket är ovanligt för vi har ofta strömavbrott men besvärligt för de som blivit drabbade. däremot bor man i ingemansland med oplogade riksvägar, riktigt kasst.

Vi har fått skottat gården för första gången iår (eller vi och vi...mogge), riktigt tung blötsnö, mogge var sjublöti svett när han kom in efter skottningen, ibland är man glad att man inte har så stor gård faktiskt  nä gott folk har inget mer intressant att skriva,  

ha de gott till nästa gång, ska leta mig mot sängen och göra resten sällskap, min lille tomtenisse somnade tidigt ikväll efter att ha lussat och tomtat hela dagen, hårt dag på jobbet  

Kramen från annso

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards