Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

snabbhelg hemma

Av Pierre - 29 maj 2011 20:11

Tar en paus från inotropa läkemedel, skallskador,resperationssvikt, pankeratitredovisningar och f...n hans moster.....humöret är inte på topp :(

var bara hemma och vände ihelgen, ville inte åka hit ida. Egentligen skulle jag ha stannat kvar i umeå under helgen och tentaläst från morgon till kväll men har man varit borta hela veckan så längtar jag hem till mina pojkar.

Rasmus vart överlycklig när jag kom och hämtade honom tidigare från dagis, direkt hemkommen från ume, vi hade värsta kramkalaset :D

på natten var det dax att hämta nästa son med nattåget, hemmkommen från Turkiet, han har haft det gött med sol och bad, dagen efter åkte nästa grabb till Turkiet med sina studentkompisar. En viss oro har vi allt...att, inte dricks det fanta direkt....FB är bra, där får man reda på mycket ;) "sitter på arlanda och dricker bärs med järngänget", idag fick vi rapport om att han "sitter nu vid poolen och dricker grogg" ja... vad säger man....sjung om studentens lyckliga dar....tralalala... må de komma hem helskinnad!

Helgen gick på en grisblink,

 fredag vart det tusen ärenden på stan, uppvaktade morsan på morsdag i förskott, tvättade som en tok och lite läsning vart det. lördan var vi på dagis ett par timmar, föräldrarna träffades för att hjälpa till med utemiljön åt "nyckelpigan" med lite sponsring här och där och hjälpsamma föräldrar har vi fixat barnens önskemål. de hade gjort en lista på vad de ville ha, det var rätt roligt att läsa. De önskade sig fyrhjulingar!! en båt, bildäck, vattenlek, hinderbana m.m Ja, fyrhjuling kunde vi inte ordna men mycke annat.

Bildäck och traktordäck som grävts ner till hinderbana, lagat deras lekstuga, gjort nya utebord i lämplig höjd, nya hyllor till uteleksakerna, fixat för vattenlek i sommar, en ny babygunga skulle visst köpas in och en gammal eka som de kan leka i och målat roliga grejer på asfalten som hopphagar och övergångsställ, ja...det var nästan så att man ville bli barn själv.

Roligt att så många föräldrar hjälpte till :)

lördagkväll var jag chaffis åt Chrisse och några kompisar, de skulle på crusingen i stan, sen var jag så tråkig att jag satt och läste resten av kvällen och mogge snickrade.

Söndag, stress stress. Var uppe tidigt med Rasmus, duschade honom och mig, packade och fixade och trixade. Vid 10.00 åkte vi till Haga och uppvaktade mogges mamma som både har fyllt år och uppvaktades på morsdag, vi fikade och surrade så tiden flög iväg, stackars mogge skulle bjuda mig på morsdagsmiddag på nipan (ojdå, jag är ju visst mamma själv, det hade jag glömt..) vi fick stressa i oss den goda maten eftersom jag skulle med bussen till umeå kl. 15.00 nä det kändes inte bra.

Har suttit på bussen och tokläst med 0 motivation, gillar inte när det är såhär :(

denna vecka är jag uppe bara 3 dar så det är iallafall skönt, men det är 3 nervösa dar. Imorgon redovisning av vårt fördjupningsarbete med powerpoint, IT teknikern annso lär väl sabba skolans dator i ren nervositet, det sitter i sen småskolan att jag hatar att redovisa inför klassen, men det är bara att gilla läget och göra min uppgift ;)

Tisdag, har vi nån övning med en simuleringsdocka, vet inte mer vad som händer.

Onsdag, stortenta, fy tusan kan jag bara säga !

nä nu ska jag återgå till mina powerpointbilder och öva,

ha de gott alla vänner, hälsningar från västerbotten, kram Annso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards