Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Gla påsk

Av Pierre - 25 april 2011 21:33

  Rasmus och pappa fick köra runt runt runt, äpplet faller inte långt från trädet...  och Jericho mådde oxså gott på fjället....  

  

Fika paus...var bara tvungen att ta en bild på det absolut godaste jag vet när vi är ute...kolbullar och det ska vara riktigt "amerika fläsk" salt o gott, Rasmus åt för första gången och han satt o sa: Mmmmm vid varje tugga och ville bara ha mer (precis som mamma, som sagt äpplet faller inte långt från trädet) :)  

Vackert, men det är faktiskt en ganska tragisk bild. vi hade precis grävt ner oss och plödsligt snurrade det en helikopter över våra huvuden, först en polishelikopter sen en ambulanshelikopter som landade en bit i från oss, fick höra sen att en kille i 45 årsålder fått en hjärtinfarkt på fjället och han dog. Det vart en stor uppståndelse och mycket folk som strömmade till. Ja tänk om vi precis hade åkt förbi när det hände.....jag blir lite kallsvettig när jag tänker på det...göra hjärt o lungräddning i en snödriva, inget drömsenarium precis...tyvärr gick det inte att rädda honom.


   borgahällan.   borgahällan !!


Lite bilder från påskhelgen....

En toppenhelg, helt fantastiskt väder, har aldrig varit med på maken. folk åkte skoter i T shirt och bar överkropp!! Helt crazy!

Själv svettades man i skoterjackan för att inte chocka omgivningen :)

Mogge är brun som en pepparkaka, jag däremot blir inte lika lätt brun som han dessutom tycker jag inte om att sitta och "pressa", har alltid haft svårt för det.

vi har iallafall mått gott under påskhelgen, åkt skoter, solat, grillat korv, ätit kolbullar, druckit gott, umgåtts med roliga grannar på campen och njutit i finvädret.

Rasmus var lite halvhängig när vi åkte upp i onsdags, förkyld och hostig och på natten fick han feber så vi tog det lugnt på skärtorsdan, han sov mycket men piggade på sig snabbt, så vi var ute både fre-lör-sön.

Tyvär var vi tvungen att åka hem på söndagskvällen, ville inte åka hem :(

Jag skulle upp till Ume så det var bara att packa ihop, suck.

måndag, annandagpåsk, lika underbart väder!!

Varit ute mycket med Lilleman medans mogge tvättade bilen och bytte till sommardäck åt mig, man tackar :)

Hann tvätta några maskiner och packade inför studieveckan, letade min mobil som en tok, vände upp och ner på hela huset och provade ringa på den och såklart var det mobilsvar. Grrr....

Mysteriet löstes på em, jag har tvättat min mobiltelefon !!  jä....lar

Den är kaputt såklart, jag kan inte förstå varför Chrisse o mogge tror att jag gjort det med flit :)

(nämen nu måste annso köpa en ny telefon.........)

vi letade upp en gammal nokiatelefon som mogge haft för hundra år sen, som jag har för tillfället, för jag vill inte vara utan när jag är borta.

Så kan det gå, varför lär jag mig aldrig att kolla alla fickor innan jag stoppar det i tvätten !?!

Har ikväll åkt upp till studenternas stad och kvarterat in mig, öst på stan, där jag brukar hålla hus när jag är här. Har en hel del plugg framför mig, jag hoppas att jag hinner göra bort lite på kvällarna men oftast är man så jäkla slut i huvudet när man varit på föreläsningar hela dan så det blir lite halvdant.

Ha en fortsatt gla påsk alla vänner

Kram från Annso Pannso

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards