Alla inlägg den 6 april 2011

Av Pierre - 6 april 2011 20:04

  Min kvällslektyr, speciellt den boken uppe i hörnet har jag en speciell hatkärlek till.....GRRR.......  Rasmus favoriter just nu!

 Snabba Sigge läser vi ca 10 gånger sen tar vi pingu några gånger, den är rolig då han kan trycka på en massa knappar som låter medans man läser, sen avslutar vi med Snabba Sigge igen....   

hittade storebrors första trumset som vi har haft jätteroligt med ikväll, man kan ställa in dem så att det blir rock, reagge, samba m.m

Jag fattar inte att den fortfarande är hel, både sacharias och chrisse har haft den och nu är det Rasmus tur, det ska börjas i tid, kanske han blir bättre än sin

trummis till storebror en vacker dag :)......

Rasmus somnade tidigt ikväll, det har nog varit en tuff dag på dagis tror jag.

Mogge är på styrelse möte och Chrisse är i "replokalen" o spelar, jag själv hamnade framför datorn.

Har jobbat dagtur ida, det känns att man klev upp 05.20 imorse, det var ett tag sen jag hade dom arbetstiderna ;)

Hämtade upp stora sonen efter jobbet för att vi hade bestämt att vi skulle åka upp på Övergård och handla lite kläder till honom. Det är inte det lättaste, för han tar inte på sig vad som helst och han avskyr att gå i klädaffärer men t.o.m han insåg att det var dags nu.

Det var ingen tröja som dög, men han hittade en vårjacka. Det är jag glad över för det behövde han oxså, han provade en tuff skinnjacka som han genast blev förtjust i, lite dyr men, vi slog till, dessutom hittade vi en kortärmad skjorta som var nedsatt, den ville han ha själv, till skolavslutningen så "fine" vi tar den oxså men annars så var det det ena eller det andra felet på alla tröjor, fula knappar, gubbtröjor, fel färger, fel storlekar och nån snygg tröja som jag hittade skulle det se ut som om han gick "natur" .....ja....

jag är glad att det blev en skjorta och en jacka ialla fall ida.

Kvällen har jag mest myst med Rasmus som sagt, vi har ätit glass, spelat trummor, läst böcker ( om och om igen) och varit ute med vovven, sen tackade Rasmus för sig.

I veckan som var, hade jag Umeå hela veckan, kom hem med buss på fredag em. Ihelgen åkte vi runt på födelsedagskalasturne, både Daniel (mogges lillebror) och sonen Hugo hade fyllt år. Det var roligt att träffa hela familjen, det var ett tag sen vi hälsade på, så jag passade på att "bäbisgosa" extra mycket.

Vi var bara hem och åt middag sen åkte vi vidare på nästa kalas, Gudmor Carina fyllde oxså år och det missar vi inte såklart, mycke kaffe och tårta blev det den dan :)

I måndags gjorde jag mitt första kvällspass på iva  (ska göra en 2 veckors praktik) fick börja på uppvaket, det var full rulle hela kvällen, mycket operationer p.g

tisdag/onsdag har jag verkligen fått prova mina vingar och haft hand om respiratorpatienter, ja...inte är man så kaxsig...inget man lär sig på 2 dar precis men jag går med en jätte gullig iva syrra som förklarar och visar allt.

Tror att detta kommer att bli bra, om jag tar mig igenom denna utbildning :D

när jag kom hem idag så sa mogge att han beställt en ny barnvagn!!

Jag höll på att ramla av köksstolen...va sa du?

Japp, hemmapappan mogge har beställt en ny Brio racing 2011 (tror den hette så), han har svurit färdigt åt vår kombivagn som är både stor och klumpig och tar upp hela bagaget, där vi oxså ska ha en stor hund som tar upp halva bagaget och oftast några matkassar till.

Ja...nog för att jag sagt att jag vill köpa en mindre sittvagn framöver som är lätt att ta med sig, men jag var totalt oförberedd på att mogge skulle beställa en bara sådär.... ha ha ha, det är nyttigt att vara hemmapappa ett tag ;)

Den såg fin ut på nätet, så jag väntar med spänning.....blå och fin :D

Nä kära vänner, nu ska jag vara lite social, både mogge och chrisse har kommit hem, ha de gott

kram från Annso






Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards