Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Date med skurkäppen ida

Av Pierre - 18 april 2011 20:12

Halloj, tänkte börja skriva men blir hela tiden fast framför tv:n, kan inte låta bli att titta på "mamma byter bo" och flina lite :)

 mammor byter hem 1 vecka, denna gång byter en shoppingtokig mamma från Örebro hem med en mamma från ett Ekokollektiv på Gotland, snacka om kontraster.

Jag måste kolla klart...

Ja inte vet jag, handen på hjärtat, så kan man väl försöka leva lite mer med "Ekotänk" men inte behöver man driva det så extremt, lagomt är bäst ändå :)

Ja.. tillbax till verkligheten, dags för uppdatering från Sorte.

Har hunnit avsluta min praktikperiod för denna gång, med ödmjukhet ser jag framemot min framtida arbetsplats om jag tar mig igenom denna utbildning :)

Alla har varit så goa och snälla och tagit väl hand om mig :)

Jag har haft eller har fortfarande 2 snoriga och hostiga grabbar, Christoffer var hemma från skolan i slutet av veckan och Rasmus har varit hemma och tempat av o till i veckan som var. Konstigt nog så har jag och mogge klarat oss. Hoppas att vi får fortsätta så.

Jag har varken tid eller lust att bli sjuk nu!

Helgen har varit lugn och skön, jag har bara varit hemma för en gång skull.

Lördan, var mogge borta hela dan i Timrå på distriktskongress. Jag var ute mest hela dan med Rasmus i det soliga men blåsiga vädret, på em hade jag lovat chrisse att vi skulle övningsköra lite, vi har inte gjort det på hela vintern så han ville köra lite nu när han ska ha körlektioner på skolan i vår.

Ja, körskolelärare är jag inte, jag försöker vara lugn och sansad brevid men pulsen stiger invärtes, det är tur att vi inte bor i en storstad, jag skulle inte palla att öva där, vi skulle förmodligen bli ovänner för resten av livet ;)

närå skämtosides. Chrisse är skärpt, han kommer nog klara kortet galant, det är nog hans morsa som blivit åkrädd på äldre dar.

Söndag, Slipning av väggar uppe i hallen och trappväggen, fy f...n för slipdamm!!!

Jag och Rasmus var ute mest även denna dag, kvällen ägnade jag faktiskt åt mina studier och skrev på ett grupparbete vi ska ha framöver.

måndag, Operation storstädning, har putsat och fejat hela dan så nu luktar det ajax och påskfint i hela huset, me like :)

Det var välbehövligt efter slipningen på söndan, slipdamm kryper in överallt

och andra dammråttor, det kan aldrig vara våra.....hmm..

Imorgon ska jag och rasmus åka på badhuset, det har vi inte gjort på flera veckor, jag har saknat våra baddagar, sen blir det tusen andra ärenden på stan i samma veva.

Ja... det var väl vad jag hade att förtälja denna gång

GO O GLA PÅSK/ från Annso Pannso



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards