Direktlänk till inlägg 2 juli 2023

Vanlig jobbvecka

Av Pierre - 2 juli 2023 19:46

Halloj

Veckorna går fort, men ändå så långsamt samtidigt, kanske just för att semester väntar........ snart. Ett tag till ska jag kämpa på, innan jag kan kasta mig ner i en solstol  

 

Har väl inte hänt några större världsnyheter här, under veckan som varit. Jobbade i början av veckan, ledig i mitten och tillbringat helgen på hospitalet, och gör det fortfarande i skrivandets stund. Är inne på natt nr 4 av 5. En väldigt lååååång helg, ha ha ha.

När jag var ledig mitt i veckan så började vi med kvällsloppis. En rolig em/kväll som jag skrev om förra gången. Rasse tjänade några slantar och ingen var gladare än han   . 

 

Dagen efter åkte jag och stökade bort veckans mathandling på fm ( skönt att göra bort det innan man ska jobba helg, tycker jag) lovade sonen att vi skulle åka och bada på em sen. Vilket vi gjorde. Nära och bra i Selsjön. Rasse hade med sig en kompis, så jag fick rå mig själv    . En härlig em var det iaf och grabbarna badade som tusan.

 

       

 

Fredag, fick jag en fix ide att jag skulle baka bullar. Varför man nu ska göra det "en solig dag" men det gjorde jag. Hade hittat ett recept med bullar i långpanna, det måste jag prova   

Nja... det vart inte så dumt. Det vart godkänt av min provsmakningskommitté (Mogge och Rasmus) iaf.

Bra att ha i frysen, för sommarens utflykter.

 

   

På kvällskvisten var jag en sväng till syrran, hon var krasslig så hon fick lite "helgmysvaror" av mig   sen fortsatte jag till mor. Tanken var att vi skulle ha åkt dit tillsammans, men det blev bara jag denna gång. Hade med mig glass åt mor, det gillades, fortfarande lika tokig i lakrisglass   . Hon var lite nedstämnd och ledsen när jag kom men jag tror glassen piggade upp, iaf för stunden.

 

Lördag, pysslade jag på hemma sen åkte Rasse och jag och uppvaktade en kompis till honom som fyller år, vars mamma är en bekant/vän. Långt mellan gångerna vi träffs, men alltid trevligt att surra, om allt mellan himmel och jord. Gott födelsedagsfika blev vi bjuden på   och tiden susade iväg. Var tvungen att skynda oss hem för middagsfix och hinna sova en stund innan nattjobb. 

 

Ja... sen har jag i princip bara jobbat/sovit och gör fortfarande. Vädret har växlat om, det har blivit svalare och enstaka regnskur. Välkommet just nu, sover bättre på dagarna då. Försöker städa lite när jag kliver upp.... det går väl sådär. Energin är inte på topp precis, men jag har försökt ta lite varje em när jag klivit upp. Idag t.ex har jag städat Rasses rum. Han har ju rensat bort lite saker som han "vuxit ifrån". Det är bra, blir lite mer ordning och reda där. Plockade ihop alla hans simmärken..... ja det har blivit några stycken genom åren   .

 


 

 

I morgon ska jag ta vårat sovrum tänkte jag. Nja.... det blir vad det blir. Tänkte att jag vill inte spara allt tills jag vakar av. Vi har lite andra planer då (som är mycket roligare än att städa menar jag)     . 

 

Medans jag har städat, har min kära make och son varit på gymmet och shoppat lite i stan.....

 

 

 

Tattarlass med isolering, golvspånskivor och bräder.


Ni anar säkert vart det bär hän, här näst   . Ska bli skönt iaf, att åka iväg några dagar, snickra, måla umgås med maken och sonen, tanka lite energi inför slutspurten sen.... 3 pass kvar nästa vecka sen.... Semester   .

Nedräkningen har börjat, ha ha ha 

Ha de gott tills nästa gång, kram från Annso 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards