Direktlänk till inlägg 11 juni 2023

Sommarlov

Av Pierre - 11 juni 2023 20:48

Hallå där

En ny vecka har hunnit löpt förbi sen sist, med lite blandat innehåll. Har jobbat 3 nätter och vakade av på fredagsmorgon, riktigt lyxigt att "bara" ha 3 nätter   . Jag sov såklart under fm, sen vinkade jag av min make som rullade upp till Borgafjäll över helgen med sin kompis Mats. Är så tacksam att han kunde följa med och hjälpa Mogge. Första bakslaget på stugbygget (förmodligen inte det sista heller). Stugan har rört på sig, inte bra. Vi har varit ganska nervös, hur det ser ut, hur mycket extra jobb det innebär, laddade för det västa.... men någon där ovan var skonsam mot oss. Mats och Mogge har kunnat rätta till det i helgen   phu.... Detta innebär att vi måste ändra på turordningen i bygget. Vad vi ska prioritera i sommar, inget större problem egentligen, vi måste bara tänka om (det lär väl inte heller vara sista gången, att få tänka om) en del av denna "byggresa" antar jag. 

Iaf var sonen och jag hemma, men det gick ingen nöd på oss. Jag gav ju si en konsert i födelsedagspresent, som blev inställd i april. Den blev flyttad till i fredags nämligen. Fin start på helgen   .
Det var Tommy Nilsson som är ute på turné och spelar i kyrkor. Ni kan ju tänka er akustiken i en kyrka med hans röst och en duktig kör till.... ståpäls många gånger om   . 

 

   

 


En stämningsfull och fin kväll i en fullsatt kyrka, vi var alla väldigt nöjda. 

 

Lördag och finväder.... Rasse och jag tog oss en cykeltur. Lite för varmt för min del.... vi stannade och drack vatten mitt uti ingenstans och gick en stund med cyklarna. Från ingenstans tvärnitade någon bakom oss och hejade glatt. Där stötte jag på en arbetskollega, men va tusan, vad är oddsen att stöta på någon där, ha ha ha. Grusväg och skog   . 

- Tror ni har missuppfattat det här med cykling va.... man ska inte GÅ med cykeln, ha ha ha, tagen på bar gärning liksom....

Vi skrattade gott och surrade en liten stund, sen hurtade hon iväg med sin fina tävlingscykel. Nja.... vi spelar inte i samma liga. Där gick vi och höll på att svettas ihjäl i långbyxor, varför vi nu tog det när det var typ 25 grader varmt. 

 Ja ja, vi hade en trevlig tur iaf   

 

       

 

Sen hamnade jag i solstolen resten av dagen.

 

Söndag, ännu varmare.... vi åt frukost ute på altanen, det är härligt. Grejade på med tvätt 🧺 också härligt att hänga ute. Skjutsade iväg sonen till en kompis, pysslade på med ditt och datt hemma i väntan på Mogge som dök upp på em. 

Duschade och svidande om, för vi skulle vidare till en bekant som fyllt 60 år och hade "öppet hus". Hipp Hipp Hurra på din dag     . Så roligt att träffas, mycket surr, skratt och gofika. 

 

Måndag, äntligen skolavslutning för sonen. Varför man nu lägger den på en måndag ? Ja, nu är det ju slut på att gå i kyrkan på skolavslutning. Den sköter de själva på skolan utan "päron" men vi firade honom när han kom hem. Flaggan åkte fram på bordet, gjorde kebabtårta och sallad, och jordgubbar måste vi ha såklart  . 

 

       

 

Ett långt och förhoppningsvis härligt sommarlov väntar nu, för min del är det ett tag kvar innan jag går på ledighet. Deppigt men jag försöker att inte tänka på det. Det blir bra när det är dags. 

I skrivandets stund är det tisdag och tokvarmt   Inledde första riktiga sommarlovsdagen med ..... bad på Risön. Gjorde lite annat på fm, en del stök och bök och "måsten" . Sen var vi värd ett dopp     . Ja... senare skulle Rasse ändå ha simavslutning så det passade bra. 

 

     

 


Det blev alltså både "busbad" några timmar och lite simträning.... sonen är ganska nöjd ikväll kan jag säga.

Jag med   . 

 

Det var väl allt jag hade för denna gång, nu är det slut på ledighet, går på nattpass imorgon och kör på hela helgen. Känns sådär... mest för att det är jobbigt att sova på dagen, när det är typ 28 - 30 grader varmt.... bha.... 

Ja ja...ska inte klaga på värmen. 

Ha de gott så länge, kram Annso   

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards