Direktlänk till inlägg 14 maj 2023

Flytt och kalas

Av Pierre - 14 maj 2023 09:37

Halloj

Är nyvaken, det är en solig fm och redan sol och värme  härligt. Tänkte ta en liten "datastund" innan jag kickstartar denna dag. 

 

Det var ett tag sen jag skrev men det har varit full upp, så det får bli en 2 veckors sammandrag denna gång. 

Om jag tar vid där jag slutade förra gången.... Chrisse hade åkt hem och jag var ledig mitt i veckan ( höll på att plantera om mina inomhus blommor och storstädade hemma) skönt innan jobbarhelg. Gick som sagt på och skulle jobba 4 nätter över helgen, men det blev bara 2. Jag mådde tjyvens redan natten mellan lör - sön när jag jobbade. Vet inte vad det var, var hemma sön och mån natt. Sov och frös i stort sett   . En väldigt dålig taiming för min del. Till saken hör att lillsyrran från Göteborg satt på tåget och var påväg upp hit och som grädde på moset ringer de ifrån Skärvstagården och säger att mamma är sjuk i covid..... meen va f....n. Ironiskt nog har hon klarat sig under hela pandemin, men när hon ska fylla 80 år, åker hon dit, så trist. Det var en av huvudanledningarna till att si skulle komma hit. Den andra anledningen var att vi skulle hjälpa syrran med flytten. 

Alltså hur struligt kan det bli   . 

Hon kom hem till sjukstuga/ arbetsläger kan man säga   . Iaf så har hon hjälpt si att packa flyttlådor tillsvidare, för första flyttlasset skulle gå om 2 dagar. Därefter kunde jag sluta upp och hjälpa till. Hon har också varit så snäll och krattat åt mig, i väntan på " tillfrisknande från mig, karantäntid från mor och flyttlass nr 2", man tackar ödmjukast   

 

 

Japp.. jobba på   och det gjorde hon minsann. Inte min favorit sysselsättning men det tillhör ju husägandeskapet. Är väldigt tacksam för hjälpen iaf. 

 

En shoppingsväng vart det också, i väntan på .... Vi var till Mio möbler, där si köpte en ny soffa, matbord och stolar till den nya lägenheten + jysk och handlade nya gardinstänger b.l.a Roligt att få lite frächt i det nya såklart. Dagen efter var det dax för sista lasset.

 

   

 


Flyttkaos i värmen, men det kommer att bli bra tillslut. Försökt hjälpa till så mycket vi kunnat, packa upp o.s.v Det viktigaste är på plats, så skönt att det är gjort nu iaf.   .

 

Tillslut var även mors karantänstid över också (7 dagar). Lite stressad var jag allt, för jag hade bokat aktiveringsrummet till hennes dag och beställt smörgåstårta m.m, så tråkigt om det inte skulle gå. Efter div. telefonsamtal vart det grönt ljus... så nära som samma dag, svävade vi i ovishet... phu..

Hipp Hipp hurra på 80 årsdagen     

 

       

 

Tror det blev en trevlig em/kväll för henne. Hon blev överraskad och glad när vi hade dukat festligt för henne och sjöng, att hon fyllde 80, det hade hon inte koll på. Hon sa flera ggr: Meen, har jag blivit så gammal ? hon kunde inte riktigt smälta det, ha ha. 

Roligt iaf att hon verkade glad och nöjd, då är vi det också   . 

 

Var iväg på en utbildningsdag med jobbet också, mitt uppi allt. Det är ju alltid trevligt. Lite blandat smått och gott som behöver uppdateras   .

 Under tiden var syrrorna i den nya lägeheten, fixade och packade upp. jag anslöt mig till dem när utbildningen var klar. Hann hjälpa till ett tag iaf. Det var ingen mening att åka hem eftersom jag skulle skjutsa si till nattåget på kvällen. Dags för henne att åka hem   . Vi har inte hunnit gjort något roligt tillsammans direkt, men... å andra sidan var det inte meningen heller. Vi har flyttat åt si, haft kalas åt mor och som bonus fick jag gården krattad... check    . 

 

Sen vart det helg igen med fantastiskt väder, härligt. 

Mogge föräldrar har varit krasslig ett tag, så min make hade lovat att åka hem och hjälpa till med div. utomhus sysslor där. Jag och Rasse fick umgås lite själva. Mysigt ibland, har ju haft fullt upp med annat hela veckan. Vi tog en cykeltur på byn i värmen  

 

   

 

Under kvällskvisten var det mello. Grillade och mådde gott ute på altanen, sen vart det soffhäng framför TVn. Ni ser ju hur intresserad min man är av kvällens program, ha ha ha   .

 

     

 


Ja... borde väl säga nånting om resultatet... Roligt att hon vann, men för min del hade Finland gärna fått vunnit. Det är vad jag tycker   .

 

Söndag, hade vi en "hemmapysseldag" eller en "garagestädardag". Det behövs, om man säger så... Phu... vad grejer som samlats där genom åren. Vi har fyllt hela släpvagnen med skräp. Ändå är vi inte klar där Men en god bit på väg iaf. 

Problemet b.l.a är att min make har så otroligt mycket verktyg/ maskiner. Ljuger inte om det är ett tjugotals verktygsväskor (om det ens stoppar). Vi måste skaffa ett hyllsystem för att få undan dem eller ett förråd. Fortsättning följer i garageröjningen....

 

En ny vecka stod för dörren därefter, och jag klev på nattpass igen. Har väl inte hunnit gjort så mycket mer än att jobba, sovit, pluggat SO med sonen i princip. Idag har de haft friidrottsdag hela dagen. Sonen vart överlycklig när han kom hem och såg att hans mor ansträngt sig och stekt tunnpannkakor till middag. 

 

 

Uppskattad middag, det tar sån tid tycker jag, så det är inte ofta jag gör det, men gott ibland   . 

 

Det var väl vad jag hade för denna gång, avslutar med en sov bild på Sigge    Gokillen...

 

 

Ha de gott så länge, kram fr Annso   

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards