Direktlänk till inlägg 13 mars 2023

vinterskoj

Av Pierre - 13 mars 2023 09:19

Godagens

Kyligt idag, det var -21 grader i morse men det har sakta gått ner till -13 i skrivandets stund. Sonen har åkt iväg med skolbussen. Jag har suttit en stund vid skärmen, fikat, matat katter, släppt ut dem, slagit i gång en tvätt... typ så. Har väl inga större planer idag, mer än att jag ska fortsätta tvätta, göra rent kattlådor och skura badrummet. Det blir dagens uppdrag    nja jag ska in till stan i em. handla lite och hämta upp sonen på kulturskolan också, annars så är det nog lugnt. Jag går på nattskift ikväll, så förhoppningsvis kan jag lägga mig en stund efter middagen eller så. Det var hela dagens göromål i ett svep   . 

 

Ja... när jag avslutade sist vart jag tokförkyld, inte kul, precis till vi skulle åka upp till fjälls. Det höll väl i sig i stort sett hela vistelsen. Nu när vi är tillbaka och det är dags att börja jobba igen, är jag pigg, vad ska man  säga.... så j.....kla typiskt. 

Det har iaf inte hindrat mig från att njuta av godagar ändå. Vi har varit ute med skotrarna. Ibland kör jag, ibland kör Rasse. Ja jag vet, han har inte åldern inne än, men... han får övningsköra när tillfälle ges  . Ni må tro att han längtar tills han får ta skoterkortet. För honom är det en eeeeevighet!! Ha ha

 

             

 

Rasse hade en önskan när vi åkte, att vi skulle grilla mackor, så det gjorde vi såklart. Allt smakar gott över öppen eld.

Vi var också i Borgabackarna denna gång. Det var jättehärligt, så fina slalombackar, panoramautsikt över lapplandsfjällen från toppen, blåkupa och strålande sol, vedugnsbakade pizzor på Borga skiicenter, inga brutna ben, vad mer kan man begära av en sportlovsdag   .

 

         

 

 

Ja, jag var rätt så slut på kvällarna ska jag väl erkänna. Fjälluften suger och förkyldningen gjorde nog sitt till. Vi var ut och åt en kväll på fjällkrogen faktiskt.

 

   

Annars myste vi mest i stugan framför tv n. Lite "mellomys" vart det på lördagkväll iaf

 

 


Får väl hoppas att det går bra för Loreen s låt i maj, när det blir dags att tävla. 

 

Vi var inte direkt sugen på att åka hem på söndagen, hade lätt kunna stanna några dagar till men... jobb och skola väntade, så det var bara att packa, städa och åka hem. 

 

Rasmus trivs i fjällen (än så länge ska jag väl säga) Det brukar ju komma en tid i tonåren då det inte är så kul att hänga med "päronen". Ja han stackarn, har ju fått hängt med oss dit i hela sitt liv. Han var 4 månader första gången han åkte skoter. Det gick väl sådär vill jag minnas. Rasmus sov som en stock i bilbarnstolen i skoterpulkan. När vi var framme och skulle grilla på fjället, upptäckte vi att vällingflaskan hade gått isär och runnit ut bak i packlådan. Katastrof !! Det var bara för Mogge att åka tillbaka ( det är en bit att köra om man säger så) göra ny välling och upp på fjället igen   . 

Hittade några gamla fjällkort men på dessa är Rasse 1 år faktiskt.

 

         

 

På den tiden hade vi Jericho också   .

 

 

 

Våra storgrabbar var i den åldern då, att de inte alltid var så sugen att hänga med oss, men ibland så.... var det full rulle   . Lite nostalgi.

 

Nä, nu ska jag göra lite nytta och ta mig an badrummet och kattlådor... bha...

Ha de gott tills nästa gång, kram från Annso

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards