Direktlänk till inlägg 6 mars 2023

aldrig som man tänkt sig

Av Pierre - 6 mars 2023 19:37

Halloj

Tänkte skriva några rader innan det är dags att bege mig mot hospitalet. Försökte lägga igen ögonen en stund men det gick inte. Jag får helt enkelt toksova imorgon istället. 

 

Ja... ännu en vecka har gått och vi har t.o.m påbörjat ytterligare en ny. Jag springer bakefter i vanlig ordning. Har jobbat under veckan och varit ledig i helgen, Vardagarna har rullat på med jobb, sova, middagsbestyr, plugg med sonen, simning, besök hos mor... typ så. sen äntligen blev det fredag och sonen var lycklig. Det är lov   .

 

Invigde lovet med "klubbenkväll" ute, mysigt. Det skapades isskulpturer och grillades, De verkade ha haft det skoj. Jag själv låg som en dö sill i soffan, ha ha ha.

Ännu en gång kör jag med konceptet.... jobbar, sen blir jag "sjuk" på ledigheten. Blir så less och besviken   . 

Kände mig inte pigg, som att jag höll på bli förkyld. 

Jag bet ihop, för på lördagen hade jag ju bestämt med si att vi skulle åka till Birsta och ha en shoppingdag tillsammans. Hon ska nämligen flytta längre fram i vår, så vi har handlat på Ikea till hennes nya hem. Det kommer nog bli jättebra, vi har hittat det mesta som var tänkt + lite annat   . 

Rasse ville hänga med oss förvånande nog, det fick han såklart, så det vart lite affärer som han ville gå på också. Teknikmagasinet, Elgiganten, Ecco m.m m.m 

 

   

Vi hade en trevlig dag, Här är lunchpaus i shoppingen   . 

 

Jag handlade inget speciellt, lite smågrejs bara. Det blir billigt iaf att åka på Birsta och inte vara riktigt kry, ha ha ha. I huvudsak var det "syrrans shoppingresa"  så det var helt ok. 

 

Söndag hade jag en annan trevlig sak inbokat med Carina. Som jag har nämt tidigare, fick jag ju i 50 års present av henne. En fika, en frukost, en lunch, en middag. En fika gjorde vi förra månaden, så denna söndag skulle jag bli bjuden på frukost på Hallstaberget   . Ja... det är ju bara att bita ihop igen, ha ha ha 

Det är klart att jag inte kan backa en hotellfrukost med min vän   . 

 

 

Så gott och paltkoma resten av dagen   . Hann hem och titta en stund på vasaloppet, det brukar jag tycka är mysigt att titta på, kul att en svensk fick vinna i år också.

 

 

 

Ja mycket skidor på tv i övrigt, har det blivit i helgen. Fantastiska prestationer från våra skidhjältar på VM. Såklart extra stolt över våra Sollefteåtjejer   .

Ja.. i skrivandets stund har måendet utvecklat sig till en redig förkyldning. Precis vad jag vill   Jag ska ju vara ledig och åka till fjällen... så välkommen skitförkyldning och sabba en ledighet till. Bha.....

 

Vi får väl se hur det blir med allt. Har försökt förbereda lite iaf. Lagat och förberett en del mat, bakat lite...

 

 

 

 Ibland har man sina ljusa stunder trots allt   .

 

Har väl inte så mycket mer att orda om för denna gång, Hjärnan är full i snor så jag orkar inte tänka... så trist när vi sett framemot denna sportlovsvecka. 

 

Avslutar med en bild jag fick tillskickad här om dagen . När vi var i backen sist, så hamnade Valter och Rasmus i tidningen. dom var stolt som tuppar må ni tro, ha ha ha. Vi stod där nere och grillade hamburgare och väntade och undrade varför de aldrig kom ner för backen. Hamburgarna var ju klar, ha ha ha, men det visade sig att de hade fullt upp med Nordsverige där på toppen   .

 

 

 

Ha de gott tills nästa gång, kram från snörvelfia   

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards