Direktlänk till inlägg 29 november 2022

advent

Av Pierre - 29 november 2022 15:05

Go morgon eller go eftermiddag för vanligt folk   .

Precis vaknat och det är redan svart. Vi går in i en mörk period nu för nattarbetare, man lever som i ett ständigt mörker på nått sätt. Det är mörkt all vakentid. Låter deppigt, men för att vända det till något positivt så gillar jag denna "mysiga julmånad" med alla ljus, stjärnor, tända en brasa t.ex

Just idag vaknade jag till ett tomt hus ( vilket är ganska ovanligt ). Mogge jobbar och Rasse är i skolan, vilket inte är ovanligt kanske, men sonen har haft "bolldag" hela dagen och spelat basket mot andra skolor efteråt skulle han följa med sin simkompis hem och åka på simträning tillsammans så, när Mogge slutar ikväll (kl 21) hämtar han upp honom och då startar ju min arbetsdag istället. Härligt med vardagslivet   Iaf lär vi ha en son som somnar ovaggad ikväll och därav ett tomt hus för mig i em. 

 

Ja... vad har annars hänt här sen sist.... var ju som sagt rätt förkyld förra veckan. Jag mår bra nu, har en j...kla slemhosta som sitter kvar bara. Blir tokig när jag ska sova, för då kör det ju i gång när jag hamnar i vågrätt läge. Sitta och sova är väl det bästa. Ja ja ska inte klaga... mår för övrigt bra   . 

 

I fredags åkte vi in och gjorde lite små ärenden på stan. Det var ju "black friday", lite julklappsfynd har jag ändå gjort och vi behövde fylla på kylskåpet. Rasse slutar tidigt på fredagar så vi hämtade upp honom och överraskade han med go lunch på stan. 

 

 

Sushi som sonen själv får välja   . 

 

Sen blev det en lugn fredagskväll framför tvn. Ja, sonen åkte på "klubben", det är som en fritidsgård i kyrkans regi. Ungdomarna har det skoj där, jag kör han ju gärna dit en fredagskväll, i stället för att hänga på stan om man säger så. 

I övrigt i helgen har jag väl pysslat på här hemma med dammsugaren, skurkäppen, ljusstakar och slingor. Köpte  en granslinga när vi var i stan. Den passade perfekt runt spiskåpan i köket.

 

 

 

Det blir lite ombonat iaf. 

 

Jag tog fram köttfärs, tänkte bara göra spagetti och köttfärssås. 

- Kan inte jag få laga mat ?

- Självklart, det säger jag inte nej till, varsågod min son.

- Jag har lärt mig att göra köttfärsås på hemkunskapen.

- Ja men va fint.

 

 

 

Jodå, han hackade lök, stekte och grejade och fick till en god pasta och köttfärsås och bjöd sina föräldrar, stolt som en tupp   .

 

Jag och syrran var och hälsade på mor en stund i helgen också. Vi passade på att göra lite adventsfint hos henne. Även om hon var motsträvig till att byta gardiner o.s.v så gjorde vi det iaf, ha ha ha. Och tänka sig...hon tyckte det vart så fint. Det ska liksom bara tjafsas för saken skull. "Fru tvärtom" testar vårt tålamod när hon kan. 

 

 

 

Sen är ju bakrunden till det, sorglig egentligen. Anledningen till att hon inte vill att vi ska "greja" är att, hon vill packa istället och åka hem    . Hon har nu bott på boendet i lite mer än 1½ år, trodde att det kanske skulle lägga sig med tiden, men det gör det inte, det kanske det aldrig gör ? va vet ja .....hon vill hem. 

 

En sväng på skyltsöndag var vi också.

 

 

 

Många år sen vi gick på det, men vi var ledig och det var väl mysigt att bara träffa lite folk, fika på cafe, titta på lucia som sjöng, ljuständning på stan m.m 

Skyltsöndag var en stor dag när man var liten, inte lika "stort" längre idag, tyvärr. 

 

Ja, vi är inne på en ny vecka nu. Jobbar och vardagen rullar på , Har lite trevligheter att se fram emot till helgen men det får jag väl babbla om nästa gång. Ha de gott så länge, kram fr Annso   .

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards