Direktlänk till inlägg 1 november 2022

Helgona

Av Pierre - 1 november 2022 17:32

Hallå

Ny vecka, nya möjligheter...

Det börjar bli kylslaget och letande efter vinterkläder till sonen är i gång. Allt är för litet som han hade i fjol, såklart. Nja... han fick en ny jacka till påsk, den kan han faktiskt ha   men resten. Bha....

Ja, veckan har jag inte så mycket att orda om. Jag har jobbat och vakade av torsdag efter 5 nätter. Kände mig rätt nöjd då. Dagarna bara rullade på med sovning, mat, läxläsning och i väg på jobb igen, typ så.

 

 

 

Matteplugg har det mest varit denna vecka, då de skulle ha prov innan lov.

Ja... man får ju verkligen "bläddra i kartoteket", när sist räknade jag den typen av matte, läääängesen. De ställer ju inte ens upp på samma vis som en annan är lärd. Som tur är, kan jag "ringa en livlina" Gudmor Carina, ha ha ha, tillika mattelärare. Tack för hjälp fina vän   . 

 

När jag tillslut då vakade av, såg jag fram emot en ledig helg. Inte för att jag hade så mycket spännande på agendan, men ibland är det bara extra skönt. Jag var i behov av städning så, det blev mitt första "helg göra".

 

   

 

2 "städ kontrollanter" hade jag med mig, som iaktog allt jag gjorde, ha ha ha. De gillar inte dammsugaren.

Tog fram lite Halloween, inte för att jag har så mycket men, det blev en pumpa på bron, lite lyktor, ljus m.m på köksön.  

 

    

Min kära make hade jobbarhelg, trist, så Rasse och jag fick hitta på något själv ( förutom städning)   . Vi åkte faktiskt upp till Junsele med syrran, där de hade lite mysiga aktiviteter för sig, då de har "eldvecka". De hade matmarknad och man fick fri entre till djurparken ( som annars är stängd så här års) och vara med på matning rovdjuren , lodjur, fjällrävar, tigrarna. Det är ju fachinerande att komma dem så ovanligt nära och respektingivande. De är verkligen inga gulligull katter   .

 

         

 

Vi hade tänkt åka in till Kvarnå också på vägen, där hade de berättelser vid lägereld, spökstig, mat vid öppen eld m.m, men det blev inte så. Rasse hade date med sin kompis Valter uppe i Junsele. Han bor ju i Uppsala annars, men är uppe nu under novemberlovet. De var ju såklart jättesugen på att vara med varandra. Kompisar drar mer än Kvarnå, ha ha ha, det fattar jag. 

Rasmus hängde med Valle hem sen, jag och syrran fick äta god mat själva på Ingelas cafe. Det var inte det sämsta heller, kan jag säga   Var bara mysigt att komma iväg ut några timmar, i höstluften. 

Lite filmmys hemma har vi haft en kväll också. Det ska ju vara lite läskigt när det är Halloween såklart, men jag vägrar titta på skräckfilmer. Jag tycker inte om dom, har aldrig gjort men... vi hittade en "lagom läskig" film som var lämplig för sonen ( enligt mig) ha ha ha. Konstigt nog har han stenkoll på de värsta skräckisarna. Hur kan det komma sig ? är det någon som har smygtittat tro ? Kan inte förstå varför det är så fascinerande att bli skraj, Det är ju en obehaglig känsla.... Ja ja nog om det.

 

Efter helgen har jag avverkat 3 jobbnätter. Mogge och Rasse åkte upp till fjälls eftersom han hade novemberlov. Farfar Janne följde med som "bygggäst" denna gång. Tror de har haft det trevligt tillsammans vad det låter. De har satt in "storfönstren" och ytterdörr. Ganska tunga pjäser så de behövdes alla tre. Det känns bra, för nu har vi rott i land, det som vi hade tänkt för i år (resten av fönstren sätter vi in nästa år). Nu kan Mogge andas ut och ta det lite lugnare ett tag. Det är han värd tycker ja   . 

Idag är det torsdag och jag vakade av för denna vecka. Har såklart sovit under fm. I em hade Rasse tid för klippning. Välbehövligt   Han har till sist bestämt sig för att klippa bort långhåret och luggen. Man är så van att se han i långluggen nu så det blev nästan en chock att se han kortklippt igen, ha ha ha. Ja en positiv chock. Tror han själv tyckte det var ganska skönt.... och ovant.

Har också varit hos mor i kväll och hälsat på. Mogge fick hänga på denna gång till boendet för jag behövde TV hjälp. De sista gångerna jag varit där har jag fått krånglat med hennes tv och dekoder. Som det tekniska geni man är, fattar jag inte vad jag håller på med heller.

Kändes bra iaf att det var inte så busenkelt för Mogge heller   men han fick till det tillslut, med en ny dekoder. Skönt, nu kan hon se på tv igen inne på sitt rum. Det är viktigt för henne, och var så nöjd över det. 

Mer än så, vart det inte denna dag. Är ganska trött och seg, men jag ligger minus på sömnkontot så det ska väl ordna till sig med en natts sömn. 

Är ledig resten av veckan nu. Ska må gott och ta tillvara på de sista dagarna av novemberlovet med sonen. 

Har bara ett "måste" att ta itu med i morgon förmiddag först, ett ofrivilligt läkarbesök. Skulle aldrig ha gjort denna "hälsokontroll av nattpersonal" i höstas.... närå. Jag ska inte vara dum och skämta om det. Vi får väl se vart det leder   . 

Ha de gott till nästa gång. Kram Annso 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards