Direktlänk till inlägg 30 juni 2022

Byggstart

Av Pierre - 30 juni 2022 18:54

Hallå

Det var ett tag sen sist, har varit upptagen med lite av varje men nu tänkte jag börja iaf, att printa ner några rader, så länge det går. Åskan går ganska hårt för tillfället. Vi befinner oss uppe i Borgafjäll, naturens krafter är inte att leka med. Det mullrar på ganska bra mellan fjälltopparna. Välbehövligt för fy vilken värme det varit. Inte för att jag brukar gnälla på sol men dit det bär, bär det på nått vis.

Avslutade sist strax innan midsommar.... i samband med det dök syrran upp med sambo, mycket trevligt   .

Vi hade en lugn och mysig midsommarhelg hemmavid tillsammans med storsyrran också. Åt och drack gott, spelade spel, lite bad, mycket surr, tok och skratt. Här kommer blandade bilder från vår helg...

                 

   

 
Efter helgen dök Chrisse upp ❤️ Jenny jobbar fortfarande ett tag till. Det blev fullt hus och fullt upp. Handla mat, packa, förbereda inför Borga. På tisdagen rullade vi upp tattarlasset. Vi har sagt många gånger att vi ska stanna i Dorotea när vi passerar och fika på deras konditori. De är omtalad för sitt goda hembakade fika.... Det blev alltså ett stopp denna gång.

 

 

 

Gott fika helt klart 👍.

 

Varmt så in i bomben var det. När vi kom fram var det varmare i stugan än ute... Bha....Vi som trodde att vi åkte mot svalare breddgrader. 


 

 

Mogge körde lite röjsåg runt tomten sen höll vi på att flyta bort. Inget mer jobb den dan. Istället blev det middag hos si och uppladdning inför byggstart nästa dag.

 

     

 

Inte för att vädret var svalare nästa dag precis ☀️. Ja, jag måste säga att de har kämpat på bra i värmen. Efter några svettiga dagar är golvåsarna på plats.

 

     

 

Jag har mest skött logistiken runt om, servat med mat, dryck, hittat på lite grejs till Rasse. Vi har läst, spelat spel, Rasse har cyklat och jag har gått, plaskat i ån, nja kört radiostyrda bilar fick de andra "barnen stå för" ha ha

 

         

 

Han fick faktiskt ta med sig Xbox, så han kan spela med kompisar på kvällarna, annars skulle han avlida dessa veckor 😉.

När väl golvåsarna var på plats, tog vi en paus, packade ryggsäckarna och knöt på oss vandringskängor.

Enligt väderprognosen skulle det vara mulet och lite regn... men nä. Tempen har legat mellan 25-33 grader iaf. 

Det var en fantastisk dag men på tok för varmt För denna aktivitet. Jag vet inte hur många myggbett jag har, trots att jag i princip dränkte in mig i "bushman" spray. Innan var jag mest orolig för att vandringsryggsäckens remmar skulle skava mot op såret. Jag bandagerade mig rejält så det var det minsta problemet egentligen.

Här kommer några bilder från både en jobbig och härlig dag på samma gång.

 

                               

 

Nu har vi några byggdagar framför oss igen. Förhoppningsvis något svalare.... tänk att man aldrig är nöjd 😉

Det var allt jag hade från Borgafjäll så länge, ha de gott MVH från Annso

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards