Direktlänk till inlägg 21 juni 2022

kiosktjänst

Av Pierre - 21 juni 2022 09:42

Go dag

Ett livstecken från oss.... 

Det har varit fina försommardagar i veckan, förutom i helgen, då det mulande på och regnet öste ner.

Ja... vad hittade vi på under tiden....Mogge har jobbat. Jag har haft en del kökstjänst (eftersom tid finnes just nu)   . Jag har bakat lite, både till midsommar och till helgen som var.

När vi var och handlade sist, såg vi en ICA reklam om Halloumiburgare med avocado och tomatsalsa, både Rasse och jag tyckte att det där såg himla gott ut. Ska vi prova göra det? Japp det gör vi. 

Rasse gjorde salsan och skar avocado, jag stekte Halloumin, bröd, picklade rödlök. Det blev en riktig festmåltid   .

     

Behöver inte säga att det var hur gott som helst. Rasse ska bjuda brorsan på dessa, när han kommer hem   .

Jag har gjort Thailänska laxbiffar, något som jag inte gjort sen storpojkarna bodde hemma faktiskt. Chrisse hade önskemål om dessa så...som den ömma moder man är, har jag gjort det och fryst in tills han kommer. 

Det är ju också rabarber tider nu, så det blev rabarberpajer också. Gjorde en ny variant än vad jag brukar "Knäckig rabarberpaj" , blir spännande att smaka   .

 

 

 

Resten ska syrran få, hon gillar att göra rabarberkräm och annat med dem, så det har jag lovat henne. 

 

Rasmus och jag har varit ute på cykelturer på byn. För min del, mest för att komma ut och känna hur det känns i opsåret och röra på mig. Det var härligt iaf och inga problem.

 

   

 

Fick med mig styvmorsvioler efter vägen    .

 

 

 

Onsdag em var Rasse på Hero fittness och tränade med ungdomsgruppen och jag var chaffis såklart. Lite oplanerat, vart det sen en resa upp till Borgafjäll på kvällen. Mogge hade jobbat klart och lastat släpvagnen när vi kom hem. Egentligen hade vi planerat att åka upp dagen efter, men min make var sugen att åka tidigare.... ja.... det går väl   . Sonen fick hoppa i duschen efter träningen medans vi snabbt packade ihop. 

Syftet med denna resa var att frakta upp resvirke helt enkelt.

 

 

 

Vi stannade över 1 natt och var tillbaka dagen efter, en nätt liten 24 tim tripp. 

 

Sen drog det sig mot helg och vi hade lite skojiheter på agendan. Under dagen var vi bara hemma och grejade på. B.l.a satte vi upp studsmattan, till Rasmus glädje. Tyvärr gick skyddsnätet sönder i fjol och vi har suttit och letat på nätet efter ett nytt som passar, vilket visade sig att inte var ett lätt jobb... bha...vi har ännu inte hittat ett. Jag trodde det var busenkelt men... nej. Vi måste helt klart ha en udda sort.

Känns inte helt ok utan nät, men det hoppas ändå   .

 

 

 

Iaf på em/kvällen var vi på grillfest/ dubbel 14 årskalas hos tvillingarna Byström, Grattis Grattis. Rasmus simmar med en av dem, därav våran relation och vi föräldrar träffs ju en hel del via simmet. En trevlig kväll hade vi iaf, åt och drack gott, mycket surr, tok och skratt.

 

     

 

Det blev sent, men vi var uppe tidigt dagen efter för att träffas igen, pigga och glada på Risöbadet. 

Det var dax för årets jobbhelg i SASS kiosken. 

Det var inget vidare väder i helgen, vilket gjorde att vi hade ingen kundstorm precis, men det var några tappra morgonsimmare, ett simläger från Övik som tränade och några enstaka besökare från campingen. Våra grabbar har fått öva med kassaapparaten och hjälpa till med toasten, servera "glada korvar", fylla på godispåsar, drickor m.m 

Tror de tycker det är ganska roligt, vi får väl se om han vill sommarjobba där framöver, lite mer kassaträning först kanske   . 

 

     

 

Tid över till bad vart det också, trots gråväder   .

 

Måndag, har jag inte så mycket att orda om. Vi hade byggmöte på fm via nätet med Dorotea kommun, vår byggkontrollant m.m 

Ja, vad skulle jag göra utan Mogge. Det var en massa punkter som skulle gås igenom allt från tak konstruktioner, mått på diverse, avlopp, el, brand/snö säkerhet... bha... Jag fattade inte mycket, men man får ju sitta där och låtsas att man fattar.... om takkonstruktion och CE märkt virke o.s.v   . 

Tror de ändå förstod, att Mogge visste vad han pratade om. Han kunde svara på allt. I och med att detta byggmöte är avklarat, är det bara att köra igång. Som min Mogge har väntat på detta !!! 

 

 

 

Gissa om det är stugbygge 24/7 i skallen nu. 

 

I övrigt pysslade jag på hemma mest, var till mor och hälsade på under em. med syrran. 

 

Tisdag, passade jag på att ta hjälp av min make med mathandling inför midsommar, vill inte stå och trängas i matköer på torsdag em typ, handla inför storhelger är det värsta jag vet. Det känns bra att vi handlat ifrån oss det mesta. Det blev en sväng till XL bygg också, för att ladda med färghinkar och penslar ( som ska upp till fjälls såklart). 

 

Det vart en paus i skrivandet..... ska försöka göra klart denna gång...

Vi har hoppat fram ett dygn. Det är onsdagkväll, har putsat, fejjat och städat mest hela dagen, nu får det duga inför midsommar  . Pratat med en go arbetskollega läänge i telefon, det var skoj. 

Har också 2 kissar som är lite halvsur just nu, p.g.a  att de blivit avmaskad och fått droppar i nacken mot fästingar, det gillas inte   . 

 

   

De är ute så mycket nu, så det måste göras, varse de vill eller inte, våra sura knasbollar   . 

 

Nä gott folk, jag ska avrunda här. Passar på att önska alla en glad midsommar. Ser ut att bli högsommarvärme, härligt   . Ha ´de.... kram fr Annso

 

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Av Pierre - Måndag 11 mars 07:46

Hallå, long time, no see      Det är tidig morgon, sonen åkte iväg med skolbussen för en stund sen, första dagen efter sportlovet. Jag har väl i princip bara hunnit fika med sonen, matat katter, släppt ut dem och de har hunnit kommit in igen ocks...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards