Direktlänk till inlägg 19 april 2021

Sista åket

Av Pierre - 19 april 2021 15:04

Hallå

Ny vecka, nya utmaningar   .

 

Det har varit en riktigt bra vecka, måste jag ändå säga. Jobbade nätter i början av veckan i samband med att jag jobbat helg. När jag vakade av där mitt i veckan, hade jag mest en massa vardagsgöromål på G. Det första var utvecklingssamtal med Rasses fröken. I dessa tider sker det via telefonsamtal, helt ok tycker jag. 

Det är lite saker på G, b.l.a ska det väljas språk inför 6 :an, m.m Vi har haft lite pratstunder här hemma om det. Jag kan bara ge honom lite tips och råd, i slutändan måste han ändå få bestämma själv, hur han vill göra. Vi får väl se vart det landar.

 

Efter det hade jag date med si och vi åkte upp tillsammans till boendet och hälsade på mor. Hon vart glad när vi kom men i mellan raderna hör jag att hon är besviken på oss och tycker att vi "övergivet" henne. Jag kan förstå det, ur hennes perpektiv. Hon är så van att vi sprang hos henne flera ggr i veckan, och gjort ditt och datt. Det är inte så längre.... hon måste såklart få landa i detta och vänja sig i den nya situationen. Hon grät när vi gick därifrån...det är jobbigt för oss alla, på olika sätt   . 

 

Torsdag, blev pyssel hemma, mathandling och simträning med sonen. 

Fredag... mot Borgafjäll   . Prognosen såg strålande ut vädermässigt.....vi var ledig båda två... Äh.. vi drar upp, sista chansen att krama ur det sista av skotersäsongen. Vi hade fantastiska dagar....

 

                           

 

Vi satt i T shirt och solade på fjället, gjorde kolbullar ( något av det godaste jag vet, att grilla ute) och Rasmus fick övningsköra lite.... gissa om någon var överlycklig. Han kör bra och blivit duktig faktiskt. Han kan inte förstå varför man måste vänta så länge med att ta skoterkort   och varför måste man ta skoterkort.... han kan ju redan köra (tycker han).... nja.... riktigt så enkelt är det ju inte. Det är ju en sak att köra runt lite på fjället och köra efter skoterled, rätta sig efter regler och trafik. Förståndet finns ju inte riktigt där, det finns ju en anledning till att man måste vara 16 år. Min kära son får nog vackert vänta, precis som sina storabröder fått gjort. 

Efter en heldag på fjället, vart det ett besök på Borgagården. De har pub/krog i westernstil, riktigt häftigt och mysigt där inne, rekomenderas om ni ska till Borgafjäll nångång   .

 

                 

 

Nu var det helt fantastiskt väder, så vi satt ute på deras altan i stället, inte så dumt heller. Njöt av utsikt över fjällmassiv och Borgasjön, solnedgång och god mat.... ja sämre kan man ha det   .

 

Söndag, packade vi ryggsäcken igen och ut med skotrarna. Bara att passa på att njuta, visste ju att om "några timmar" väntade covidIva i 5 nätter och fas 3-4 i krisläge och krisavtal ligger och vibrerar i luften. Vilket innebär 12 tim pass. Funderat lite på det....för min del innebär det egentligen ingen större förändring. Jag jobbar ju lite så redan. 48 tim i veckan.... ingen big deal, jag brukar ju jobba allt mellan 30 - 60 tim/ veckan men såklart, för många andra blir det en jäkla skillnad. Vi får väl se vad som händer.... 

Behöver jag säga "vad var det jag sa" om tredje vågen. S-vall skulle åter igen ta alla covid patienter som är i behov av respiratorvård för tredje gången ..... det fungerar inte (igen). Oväntat ? Not ! Det behöver man inte vara nån "raketforskare" för att fatta. Det är bara sorgligt faktiskt.   . 

 

Ja ja.... nu hamnade jag ur spår...... jag var ju i Borgafjäll, ha ha ...

Lite bilder från söndagen kommer här ....

 

             

 

Som sagt några timmar senare, var jag mitt i kaoset här...   

 

 

 

Snacka om kontraster. 

 

Har mest bara jobbat sen dess. Faktiskt har jag varit lite duktig och tvingat mig själv att gå ut och gå, när jag har vaknat på em/kvällen. Motivationen och orken är inte på topp när man är mitt i "nattbubblan" men de gånger jag kommit iväg, har jag varit väldigt nöjd med mig själv. En gång är bättre än ingen gång, två gånger är ju bättre än en gång.... o.s.v 

 

 

 

med sol och musik i öronen, går det betydligt lättare iaf.

I övrigt har vi haft tvätt och "däckbytarafton" på bilarna... eller jag ska inte skriva vi.... min Mogge   . Jag tackar ödmjukast. Inte dumt att vakna på em och bilen är tvättad och däcken är bytt. Jag behöver bara tuta och köra   .

 

   

 

Det var väl veckans händelser i stort. Nä gott folk, har inte tid med er längre, dax för middag.

 

Ha´de gott Kram Annso

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards