Direktlänk till inlägg 11 augusti 2020

bioresa

Av Pierre - 11 augusti 2020 14:27

Hallå där.

Dax för veckans rapport....

Rent jobbmässigt ser den ut som förra veckan, jobbat 5 nätter ledig 2... så det har inte funnits utrymme för några större utsvävningar direkt.

När jag blev ledig, sov jag ju i princip bort 1 dag, sen började jag min ledighet med att åka till mor och hjälpa henne med sitt. Det var en varm dag, så vi satt ute och mådde gott på hennes balkong efter alla "måsten" var gjorda. Även om hon inte orkar sitta ute så länge, så gjorde det henne gott det lilla som blev.

 

 

 

Min kära make åkte upp till Borgafjäll med "tattarlasset. Ja... vill inte veta vad hans ekipaget vägde, det var 4 husväggar, 5 stora takstolar och div. annat virke, verktyg m.m för att resa upp alltihopa. Var också lite halvnervös för punkteringsrisken. Var inte sugen på att göra samma resa som sist (en fredagskväll) men allt gick bra som tur var och han hade gott sällskap med sin bror, som följde med för att hjälpa till   . 

 

Det har gått bra för dem där uppe, jag har själv ingen bild att visa er, men Mogge har skickat och visat.

 

Tänkte jag skulle göra nått kul med Rasse när vi blev på två då, innan jag började nattskiften igen....

 

Vi har under typ 1 årstid plöjt i genom alla "Bert böcker", ibland har jag läst, ibland har han läst. Dessa hade jag kvar efter storpojkarna, det är väl ca 10 - 15 st, vet inte exakt. Vi blev klar med dem på försommaren iaf och så precis, såg vi att en ny Bert film skulle ha premiär i augusti. Den ville såklart Rasse så gärna se. 

Vi är expert vid det här laget på Bert och hans kompisgäng Åke, LillErik och Klimpen, ha ha ha   .

 

Jag ska överraska han, att vi ska gå på biopremiär !! 

Inte det enklaste när man bor, där man bor och under coronatider. Bion i stan är under renovering, stängt. Närmaste är K- fors - stängt i sommar.... jaha... Det slutade med att vi åkte till Ö-vik. Är man knäpp eller är man knäpp. Vi gjorde en nätt liten tur på 20 mil fram och tillbaka för att titta på bio !! Så är det att bo i Norrlands inland och en småknäpp morsa, ha ha ha. 

Vi hade en rolig em/kväll iaf. Käkade hamburgare på Max, handlade biosnacks på Candy world och gick på biopremiären.

 

     

 

Nu i sommar håller vi på med böckerna om "barnen Hedenhös", ganska lättsamma, rolig historiafakta om stenåldern, platser m.m Av en händelse så är deras morbror Hugo i böckerna, en bildkonstnär i från Nämnforsen, mycket fyndigt   så... helt plötsligt blev hällristningarna i Näsåker intressanta. Det ligger ju bara 1 mil härifrån så... jag tror vi ska göra oss en utflykt dit, när det passar, betydligt närmare iaf   . 

Ja... nog prat om böcker.

 

Lördag, var jag ledig på dagen innan nattjobb då. Det var ännu en solig och härlig dag. Vi hade date med syrran och hade en sol och bad dag tillsammans. Perfekt sätt att ladda energi inför jobbhelg...

 

       

 

Syrran följde med oss hem och stannade över helgen med Rasse, medans jag jobbade och sovde. Tror de hade mysigt tillsammans, de plockade bär, hade filmkväll m.m, hade gärna gjort dem sällskap men men....

 

Söndag då, sov jag som sagt. fick inte så mycket gjort, mer än att jag satt vid symaskinen en stund iaf. "Kors i taket". Jag hade lovat syrran att fålla lite gardiner. Det är väl det minsta jag kan göra åt henne när hon varit barnvakt i helgen   . Inga avancerade grejer så det passade mig bra .

 

 

 

På em/kvällen skjutsade jag hem henne och sen rullade Mogge in på gården efter sin "bygghelg", han var ganska trött och slut och jag skulle iväg och jobba så.... det vart väl i princip "hej och hejdå" i dörren, romantiskt värre   .

 

Måndag... sov och var i väg till frissan.... som jag har längtat. Det var verkligen dax att göra något åt frillan. Känns skönt och lättsamt med en riktig frisyr igen, vardagslyx mitt i vardagen   . 

 

Tisdag, jobba,sov igen, sen var jag in till mor en stund och stökade bort all mathandling både till oss själva och henne, innan det var dax att rulla mot hospitalet igen.  Det går som bara runt runt när man är inne i nattskiftbubblan. 

 

 Har iaf i 2 omgångar följt med min son till skolgården på kvällstid, inte för att han har sån förskräcklig längtan efter skolan igen, ha ha    utan för att prova åka på bräda. Inte det enklaste visade det sig....

 

     

 

Insåg ganska snabbt att det är livsfarligt utan skydd och med "foppatofflor" var ingen hitt heller, ha ha ha . Har inte hunnit än, men ska köpa både knäskydd, armbågsskydd m.m när jag får tid. Just nu är han bara på det första stadiet att hitta balansen för att förhuvudtaget kunna stå på brädan. Har ju en ganska försiktig kille så, han får väl nöta på i sin egen takt. Han verkar tycka det är kul iaf. 

 

       

 

Ja... vet inte om jag har så mycket mer att berätta för denna gång så... jag avrundar här.

Ha´de gott kram från Annso   

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards