Direktlänk till inlägg 1 december 2019

Juligt

Av Pierre - 1 december 2019 19:51

1:a advent.

Inte klokt va tiden går. 

Ja.. vad ska jag säga om veckan som varit då.... inga större överraskningar direkt. Jobbade natt fram till torsdag. 

Vardagen har rullat på som vanligt... varit i simhallen t.ex Det var extra roligt träning, då Sollefteåbladet gjorde repotage om simklubben   De var 3 stycken som skulle vara med på ett träningspass. Det var nog tuffare och svårare än de trodde, ha ha ha, men de bjöd verkligen på sig själva och vi fick oss ett gott skratt åt dem. 

 

     

Vi väntar med spänning på nästa nummer av tidningen   . 

 

I övrigt har jag inget speciellt att berätta om början av veckan. Varit till min mor, handlat, fixat och trixat åt henne. I fredags tog jag, Rasmus och syrran med henne på en tur till Dollarstore, så hon fick komma ut lite och julhandla. Det tyckte hon var roligt tror jag. Handlade lite småjox själv, som är livs(o)nödigt   . Det var väl det närmaste "Black friday" handel jag kom. Huvudsaken var att mamma fick lite miljöombyte.

 

Helgen då... Ja, jag hade ju det jag gjorde. Det stod storstädning och julpyntning på agendan. Bhaa... det tog i princip hela helgen i anspråk. Städa, stryka och byta gardiner, bära in jullådor, pynta både ute och inne. Tillslut så, vart det även juligt i vårt hus.

Lilleman har gjort en adventljusstake på träslöjden... så den måste vi ha på köksbordet såklart   .

 

                   

 

Rasmus fick ett "nissebo" av syrran i fjol, så den monterade vi ihop, i ett hörn i köket.... så gullig tycker jag. 

 

För övrigt har han knappt varit hemma i helgen. Han har varit med en kompis och sov över, för första gången, det är såklart spännande. De hade varit och fiskat och åkt skoter, så han var mer än nöjd på söndagkväll, kan jag säga   .

 

Jag klev åter igen på nattpass på söndagsnatten. 

Hänger inte läpp för att jag jobbade 1 advent direkt. Vi dukade upp riktig "gofika" på jobbet och drack glögg ( alkoholfritt får jag väl tillägga då).

 

 

Hade inte tid att ta emot någar patienter, ha ha ha skämtosides. Det gick bra iaf , hi hi   .

 

I em/kväll har jag lovat sonen att vi ska sätta ihop ett pepparkakshus. Inte min favoritsyssla direkt, men ifjol gick det ju ganska bra, så vi får hoppas att det gör det i år igen. 

 

Efter en paus i skrivandet för sömn, middagsstök, läxläsning  fick vi till detta förb....ade pepparkakshus. Fattar inte varför jag ska envisas med att göra ett varje år. Bha... jag tappar humöret varje gång    men nu är det gjort och varje gång, tänker jag aldrig mer..... men....

Lovade i samma veva att vi skulle baka pepparkakor oxså, men det får bli en annan dag. Är glad att vi hann med detta iaf. 

 

Ja... mer har inte hänt här sen sist. Har en sista bild att bjuda på ....

 

 

Varje morgon när Rasse väntar på skolbussen, har han en liten följeslagare med sig   . Hon är inte så förtjust i vintern och snön men börjar nu sakta men säkert, att vänja sig vid det där vita på backen. Ja... eftersom vi bor där vi bor, är det nog bara att vänja sig, om hon vill vara ute. Kan väl säga att hon lika gärna väljer att ligga inne och mysa som att gå ut, det är olika. Fast varje morgon ska hon ut oavsett och hänga med Rasse en stund   .

 

Det var allt för denna gång gott folk.... Ha´de , Kram Annso

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards