Alla inlägg den 11 november 2019

Av Pierre - 11 november 2019 21:24

Halloj.

Har precis landat i soffan, efter att vi varit ute på tur ikväll till Haga. Vi slog ihop uppvaktning av "farfar Janne" på farsdag och paket till kusin "Hilli", som fyller 9 år idag... Grattis Grattis     .  För övrigt ett perfekt sätt att hålla mig aktiv och vaken på "vakaavdagen" efter 6 jobbnätter.   . 

 

Ja...vad har hänt här då.... inte mycket, det har mest varit jobb för min del. "Pay back time" efter att ha varit ledig under novemberlovet. Klagar inte, eftersom jag vald det själv och nu är det gjort som sagt.

Har suttit här 2 kvällar innan jobb iaf:

 

       

 

I övrigt har kvällarna löpt på med en hel del läxläsning. Vi fortsätter nöta på med framförallt gångertabeller, svenskaläxor och i mellanåt bryter vi av med lite gitarrläxa   . Igår bröt vi ihop av skratt mitt i allt. Rasse satt och övade på sin gitarrläxa och utbrister upprört:

- Det här går inte... det låter som nån har spytt !!!   Jag började tokskratta och Rasmus oxså.... sen gick det inte att hejda oss.

- Nu börjar vi om på den här "spyan" då.... igen och igen.

Tillslut så, fick han till det !

 

   

 

Helgen har jag inte så mycket att orda om heller. Jag betade av mina nätter som sagt. 

Fredagsmys på Iva   

 

 

 

Och Mogge har jagat. 

Söndag, var det farsdag. Rasse och jag planerade att vi skulle göra gomiddag åt pappa, när han kom hem från skogen. Vi hade redan dagen innan, slagit in paket, bakat en gokaka och gömt undan   . Farsdag brukar vanligtvis komma i skymundan här, eftersom det infaller mittuppi alla födelsedagar. Vissa år samma dag till och med, men i år fick han en egen dag   . Sacharias kom direkt från flyget och firade farsdag med oss, alltid mysigt när storpojkarna kommer på besök. Han har varit i Kiruna och Narvik på jobb. Det var visst närmare 30 grader kallt där i veckan och full vinter. Vi har iaf lite varmare (än så länge). Brr... Rasse dukade och fixade stolt till pappas middag.

Räksmörgås till förrätt.....

 

 

 

Fläskfilé med gorgonzolasås och pasta.....

 

 

 

Nutellakaka...

 

 

 

= proppmätt.se   

 

För övrigt har en stor sten ramlat från mina axlar. Suttit i telefon med min mors bostadsbolag idag. Stambytet i hennes hus blir uppskjutet till mitten av Januari i dagsläget. Phu.... Annars var vi inställd på att flytta åt henne i helgen och inställd på strul och flyttstress igen, mitt under jul/nyår. 

En lättnad både för mor och oss.

De har redan börjat i hennes område men stött på problem i första huset så därav försening, sen kan man ju räkna ut med stortån, att inte är det några hantverkare där och jobbar under juldagarna precis, så förseningar över jul blir det såklart.

Problemet för mig eller oss är egentligen bara framskjutet men... just nu känns det bra iaf. 

Detta innebär att det blir ändrade planer i helgen för oss, men det får jag väl berätta om nästa gång istället 

 

Imorgon fyller Christoffer 26 år    (13 nov) 

 

 

 


Grattis Grattis fina Chrisse. Ibland är det så trist att vi bor 50 mil ifrån varandra, fast vi firade honom förra helgen i Stockholm, så jag ska inte beklaga mig. Hoppas du får en bra födelsedag iallafall   utan oss.... kan aldrig bli bra, ha ha ha.

Nä... mer spännande än så vart det inte denna gång..... Nu blir det natti natti istället  Kram Annso.

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards