Alla inlägg den 22 juli 2018

Av Pierre - 22 juli 2018 07:14

Har semester och är vaken före kl 06... Hm...kom för övrigt i säng kl 01 i natt. Sovit som en kratta, varmt och jäkligt i sovrummet och en flugj.....el upp i ansiktet hela natten, blir tokig, lika bra jag stiger upp   ( tur man är van vid sömnbrist) ha ha ha...

Vilken vecka... som den svensk man är, måste jag prata väder   . Det har legat stadigt mellan 28 - 34 + grader, inte klokt. Pratade med min stora son via videosamtal i veckan..... Nja, han bara garvade åt mig när jag sa att det är så varmt att man orkar inte göra nått mitt över dagen. Insåg att det var fel person att beklaga sig över värmen. 

- Hörru morsan.... vet du hur varmt vi har på dagtid ?....... Det är + 60 grader !!! Det är kanske + 30 grader nattetid !!

- Jaha.... oj då.

Kan han jobba i + 60, så kan väl jag jobba i + 34 grader, eller hur ? Har tänkt på det under veckan... så fortsatt "jobba" hemma, har jag gjort, trots värmen.

Skrev ju förra gången att jag skulle ha en hemmavecka och röja både inne och ute..... och det har jag gjort, med lite pauser ibland, för Rasses skull   . 

 

Igår vart det paus för en begravning..... en fågel hade dammat rätt in i rutan och låg död på altanen. Det vart en väldans stohej om denna fågel. 

- Kan vi inte återuppliva den ? frågade Rasmus

- Nej det går inte, han har säkert brutit nacken och är död redan, men vi kan begrava den. Han var riktigt ledsen över denna fågel och svårt att släppa det, så jag letade fram en gammal näsduk och en tom kartong som han fick göra i ordning till begravningen   .

 

       

 

Vi var så full i skratt, hur han höll på och skrev på kartongen. När han sagt farväl X antal ggr och tittat på den, gick Mogge och Rasmus bakom garaget och grävde ner den. Självklart skulle han ha en gravsten och blommor och några hallon..... ifall han skulle vakna igen   .

 

 Ja.. medans jag har grejat på hemma, har Mogge jobbat sin sista vecka.... nu äntligen har han oxså gått på semester, en vecka efter mig.... som vi har väntat och längtat. 

Jag har mest rensat ogräs, krattat och åter krattat ( gula löv från vår uttorkade björk).

 

 

 

Tredje gången denna vecka, så nu ger jag upp..... det får vara "höst" på våran gård.

Rasse hjälpte mig att rensa bort ogräs i sandlådan. Han har blivit förstor för den nu, men vi gjorde i ordning där iaf så den inte växer igen.

 

 

 

I onsdags tog vi en paus, syrran hade ledig dag. Vi har inte hunnit träffs på ett tag, jag har jobbat, hon har jobbat, så vi har gått om varann. Det var mysigt..... Vi började med Thai lunch tillsammans...

 

 

 

Sen gick vi till parken. De hade grejs för kidsen där, nån åkbana med vatten, skum, färg...... nja.... inget för Rasmus, han är så otroligt feg ibland, han var säkert sugen att prova innerst inne, men vågar inte, inte var det bättre av att det var tusen andra ungar där, som han inte känner..... då blir det tvärnit   . 

 

- Ska vi åka och bada i stället ? (Känner min son utan och innan... annars skulle vi får stå där, möjligen att han skulle gå fram när det är över). 

Så... Vi åkte och badade allihopa istället. Det var skönt att svalka sig i hettan och Rasse mådde som en prins med moster och mig   .

 

 

 

I torsdags var han hos en kompis, då passade jag på att åka in till mamma en sväng. Gjorde div. ärenden åt henne, drack kaffe och var sällskapsdam en stund. 

 

Fredag - storstädning av huset, pustade och stönade i värmen, men jag gnodde på mest hela dagen.

 

 

 

På kvällen åkte vi in och handlade mat och mötte upp våra grannar Kent och Jeanette på minigolfen. Alltid trevligt, blir mycket tok och skratt, avslutade kvällen med fika hemma hos oss och surr inpå natten. Mogge och Kent firade in semestern med kall öl, efter golfningen. 

Golfproffsen in action   ....

 

           

 

När vi spelade som bäst, började värsta Londondimman lägga sig över stan och det luktade brandrök som tusan. Hörde rykten om skogsbrand utanför stan, vet inte om det stämde eller om det varifrån pågående närliggande skogsbränder..... läskigt, det blir så påtagligt på nått sätt. 

När vi satt ute på altanen senare på kvällen, kände vi brandlukten och dimman hemma oxså ( alltså 3 mil från stan). Har väl aldrig längtat så mycket efter regn nångång, som just nu. 

Alla som kämpar därute med skogsbränderna, är verkligen superhjältar i mina ögon   . 

 

Ja... helgen då.... på lördan fortsatte jag med den sista städningen.... sen parkerade jag skurkäppen långt in i skrubben.... äntligen färdig.... nu ska jag ha semester oxså    . Lugnet varade inte så många timmar för på kvällen dök min lillasyster upp med sambo, ha ha ha, Närå skämtosides.... De var efterlängtade och välkomna   De startade tidigt på morgonen från Göteborg och var framme på kvällen hos oss. Det vart middag och surr till långt in på natten såklart, så skoj, därav att alla sussar som grisar just nu.... utom jag.

 

Idag är det söndag... planen för idag är... Nina och Marcus ska till mamma och hälsa på, sen ska vi alla ( även mor och storsyrran) på Myregården och äta grillbuffe. Det blir mysigt   .

 

Japp,...... då vart det uppehåll i skrivandet igen...

Här kommer lite bilder från ett trevligt besök på Myregården.

 

               

 

Måndag... Varit på banken med mor, tagit tag i något som hängt över mig hela våren, ordna med fullmakt så att jag kan hjälpa henne att sköta bankaffärer. Ingen rolig uppgift men nödvändig, det kommer bli lättare både för henne och mig framöver iochmed detta. Efter bankbesök överraskade vi henne med cafebesök och lite mingel i klädbutiker, så det blev en ganska bra dag. Mamma var trött och nöjd, och vi med   .

Nä.... jag ska avrunda här, i veckan ska jag njuta av semester, nu när jag stökat undan "alla måsten", ha´de gott alla vänner, Kram Annso  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards