Alla inlägg den 8 oktober 2018

Av Pierre - 8 oktober 2018 09:18

Det är en gråmulen måndagsmorgon. Har skickat iväg Rasmus med skolbussen, plockat i och ur en diskmaskin, i och ur en tvättmaskin, förberett dagens middag. Lite tidigt för det kanske, men jag ska jobba ett kvällspass idag (14.30 - 21.30) så därav detta.

Känns som om jag inte har så mycket att berätta om veckan egentligen. Jag vakade av på måndagsmorgon efter 5 nätter, den dan går bort i en dimma. Ledig tisdag sen jobbade jag ons - tors - fre (kväll - långdag - dag) ingen höjdare, jag har varit trött.

 

Tisdag - "vilodag"... eller hur ? Var till mor och hade mina sedvanliga hemtjänstuppdrag, medans Rasmus var i skolan.

Sen hem, innan skolbussen kommer. Läxläsning, rullade köttbullar av 1 kg köttfärs. Middagen blev naturligtvis köttbullar, till grabbarnas glädje  . De åt som bara den, sen bar det av till badhuset för simträning. Vi somnade som stockar på kvällen. Är fortfarande trött när jag vaknar dagen efter, så har jag känt hela veckan ( - på sömnkontot). Inte en av de bättre veckorna, kan man väl säga. 

Så... nu har jag fått beklaga mig lite över det....

 

Fredag - Jobbade som sagt ett dagpass, efteråt skulle vi på After work, alltid skoj   . Det är ingen mening att jag åker hem i mellan. Rasse fick följa med en kompis hem efter skolan, eftersom Mogge jobbade till 18.00 Jag duschade och bytte om på jobbet, åkte på stan, handlade mat och gjorde div. ärenden, åkte upp till XL bygg och lastade över matkassarna i Mogges bil, då var kl 17.30 så... det var lika bra att åka upp till Hallstahotellet och vänta in resten.

 

 

 

Satt en kvart - tjugo minuter och pustade ut för mig själv i foaljen, skönt.

Det var en trevlig kväll iaf, god mat och div. gratulationer och avtackningar. De brukar samla alla som fyllt jämnt, gått i pension, gift sig, fått barn m.m under året till ett och samma tillfälle, smart   .

 

Lördag - Mogge skulle egentligen vara ledig, men hade bytt arb.pass med en kollega (p.g.a älgjakt nästa helg) Jag sov   , tills Rasmus kom och puttade i mig och undrade när jag skulle kliva upp egentligen. Yrvaken tittade jag på telefon och såg att den var 11.00 ! Jisses.... hade han inte väckt mig, hade jag lätt snarkat vidare. Jag hade sovit i nästan 12 timmar. 

Rasse hade ätit gröt med pappa på morgonen, så han svalt inte iaf   . 

Hade en lugn "hemmadag" pyzzlade på med ditt och datt . På em kom Sacharias, alltid mysigt när "storpojkarna" kommer och hälsar på. Han hjälpte Mogge med däckbyte och åt middag med oss. Ibland överträffar jag mig själv... ha ha ha... tog fram plankorna och fick till en riktig festmiddag (dock inte oxfile, här blir det älgkalvfile) men det är lika mört och fint kött   

 

   

 

Tror alla blev mätta och belåtna iaf, t.o.m Rasmus som inte tycker om potatismos i vanliga fall.

Söndag - En solig och fin höstdag. Vi blev bjuden över till grannarna på kaffe och surr   det tackar vi oftast inte nej till. Alltid trevligt, mycket tok och skratt. Mitt över dagen åkte vi ut på en liten skogsutflykt, för att hitta smågranar + granris till krukorna ute. Något vi gjort i flera år nu och grillar lite korv med Rasse samtidigt. Det tycker han är mysigt såklart och vi med.

.... På granjakt....

 

               

     

 


Efteråt fortsatte Mogge med vinterdäcksbyte på bilarna. Nu ska jag väl förhoppningsvis kunna hålla mig på vägen i vinter med nya däck. Man tackar   min egen mulle meck   .

På kvällen, spelades det innebandy i Tängstahallen. Mogge har tagit på sig att vara ledare där. De spelar bara för skoj skull, för att kidsen ska hålla i gång under vinterhalvåret egentligen, när det inte är fotboll. Vi har ju en fantastisk möjlighet, då det finns en stor idrottshall i byn. Storpojkarna spelade innebandy där i många år till vuxen ålder. 

Rasmus tyckte det var jätteskoj och längtar redan tills nästa söndag, sa han   .

 

 

 

Som om det inte är nog med simningen och karate, ha ha men men.... vill kidsen idrotta, så stöttar vi tveklöst det!

Innebandyn är ändå på ett annat sätt, kravlöst, de spelar för skoj skull med kompisarna helt enkelt. Som bonus rör de på sig, blir toksvettig och har kul en timme på söndagskväll   .

 


Ja... det var väl vad som hänt här, nu är det en ny vecka och nya möjligheter....  Har lite kvälls och dagpass i början av veckan, skulle visst bli varmt och fint igen, hörde jag på nyheterna.

Svår årstid med kläder och skor tycker jag. På morgonen är det kallt, skulle nästan vilja sätta på Rasse vinterjacka, men då skulle han svettas han ihjäl på em. Han får ha höstjackan ett tag till, likaså skor.

Har börja tittat lite på vinterkläder åt honom... Skulle egentligen ha haft både en overall (för skoter, skidåkning och lek) och täckbyxa/jacka (till skolan) Hmm.... inte billigt. Vi får se vad det blir tillslut   . Ha de gott där ute...Kram fr Annso

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards