Alla inlägg den 23 oktober 2017

Av Pierre - 23 oktober 2017 14:48

Halloj...

Det är em och jag är nyvaken.... som vanligt höll jag på att säga   . Tokjobbar nätter just nu, det är delvis självvalt... ville jobba ifrån mig, så jag kan vara lite ledig med Rasmus på novemberlovet, nästa vecka. 

 

I veckan som gått, var jag ledig några dagar.... det har varit skönt, har hunnit gjort en massa saker här hemma.

 

B.l.a tömt mina sista blomkrukor ute och ersatt dem med smågranar...

 

 

 

Ska sätta lite belysning i dessa när det blir advent   .

Har varit iväg på Mammografi och klämt ihop det lilla man har, ha ha ha

 

 

 

Man har ju uppnått den aktningsfulla åldern, att besöken blivit lite tätare nu... men det är ju bra såklart, har ju en mor som haft bröstcanser, så det känns viktigt att göra detta.

 

Har hjälpt Mogge att skura lite däck och samtidigt skurade jag av båda grillarna och ställt undan dom inför vintern. Det är ett riktigt skitgöra, det är fett, sot och kolrester överallt... men skönt när det är gjort   .

 

 

 

Har varit till min mor och hjälpt henne med div. mathandling m.m

Varit upp på jobbet en sväng, för utbildning på nya "deffar"

och varit på karateträning med Rasmus   .

 

I torsdags hade jag inbokat utvecklingssamtal på skolan, efteråt fick han ta med sig en kompis hem. Medans de lekte, pysslade jag på i köket. 

Jag hade tagit fram alla vinbär (som jag bara frös in tidigare i höstas) och saftmajan.... saftkokning på G under em. 

 

 

 

Så gott, att ha.

Var tvungen att tömma lite i frysboxen nämligen, för på kvällen kom Mogge hem med älgkött.

Ja.... kvällen var räddad, vi stod och paketera kött resten av kvällen.

 

 

Vi ska nog inte svälta ihjäl här hemma   .

Våra mammor ska få lite   , svärmor har fått nån stek och älgfärs och min mamma ska få lite älgfärs oxså.

 

Jag har hunnit med lite kaffebesök hos goa vänner och haft en mysig fikadate med Si, på Cafe Petter. 

Goa Jeanette firade bemärkelsedag denna vecka, så vi var dit en sväng och gratulerade, med blomma och choklad 

Hipp Hipp Hurra ....

 

 

Min lillasy. i Göteborg har oxså fyllt år denna vecka, tyvärr lite för långt bort för ett fikabesök   men vi  skickade paket till henne och uppvaktade via tel istället. 

Hipp Hipp Hurra kära Si.   

 

Ihelgen gick jag på mina nattpass, men vi har ändå hunnit fixa och trixa, ute på gården, när jag har klivit upp på em. 

Vi har kapat och friserat våra pilträd...

Äntligen kapat bort ett annat träd vid soldäcket ( som jag svurit över flera år, hela trallen blir full med löv, rönnbär och skit varje höst) .

 

Krattat  löv till förbannelse....

 

 

Monterat ner studsmattan inför vintern och Mogge satte på vinterdäck på min bil   . Vi kände oss riktigt nöjda, av att ha samlat vuxenpoäng   .

 

Det har hunnit blivit en ny vecka och jag fortsätter att jobba på. Denna vecka har Mogge "öppning" och börjar 07.00, det innebär att Rasse måste vara på fritis kl 06.15, det tycker han är pest och pina. Tror han är lite som mig, ingen morgonmänniska   . Han brukar vara väldigt trött dessa veckor, det blir långa "arbetsdagar" med fritis, skola och fritis igen. I går var han väldigt pigg och glad iaf... de hade visst firat FN dagen på skolan och gjort en massa skoj, berättade han. Frågade honom om han visste vad FN var för något ? och det visste han minnsann   . Brukar iaf bli tidiga kvällar här dessa veckor, men han blir trött ändå, vilket inte är så konstigt... det blir vi ju själva med, innan det är fredag.

 

Lite mys innan läggdax... kortspel på G ...

 

 

 

Nä nu ska jag fixa med middag..... vad passar bättre en sån här kylig höstdag.... än en puttrande älggryta,

mums....

 

 

 

Ha de gott, kram Annso

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards