Alla inlägg den 11 april 2016

Av Pierre - 11 april 2016 08:36

Hej... måndagsmorgon, set ut att bli en fin dag   härligt, har skickat iväg Rasmus med skolbussen och jag är ledig !! Ska faktiskt bara vara hemma och pyzzla på idag, skönt. 

Har jobbat hela veckan + helgen så jag vill inte åka nånstans ;)

 

Ibörjan av veckan såg det ut så här hemma hos oss.......

 

 

Det tokregnade och snöade.... nja... vi kanske inte ska ha så bråttom att byta däck än. Jag behöver köpa sommardäck till min bil.... blä, suck ,stön.....som alltid är det ett "nödvändigt ont" för mig. Jag vill köpa så mycket annat skoj istället    ha ha ha, nä skämtosides, vi måste ha bra däck på bilarna som kör så mycket, inget snack om saken.

Ja iaf, sen vände det i mitten av veckan och blev vackert vårväder istället, typiskt april.

 

Har som sagt mest jobbat i veckan så jag har inga större nyheter att komma med.

I onsdags var jag ledig faktiskt, då åkte jag in till gymmet på fm medans Rasmus var på skolan. Jag var och lämnade blod på blodgivningen oxså och handlade lite mat med min mor innan det var dax att åka hem och möta upp skolbussen igen :)

På kvällen var vi på barngympan, Rasmus gillar verkligen gympan   han tar i så svetten sprutar, ha ha ha 

när vi kommer hem, är det raka vägen in i duschen och sen är han vrålhungrig ;)

 

"Eftergympafika"

 

Helgen då...

Jobbade dagpass på fredag + lite längre åt en kollega, så jag kom hem till ett dukat bord med tacos, alltid trevligt.

Det var så härligt vårväder ute, så efter maten gick vi ut och tog fram cykeln åt Rasmus. Han har fått en ny, den gamla växte han ifrån egentligen redan i fjol höst. Den är begagnad, men ny för oss ska jag väl säga. Vi fick den av en kompis till Mogge, perfekt  . 

Han var skraj i början och skulle inte cykla på den, men sen gick det bra. Vi tog en kvällspromenad och Rasmus cyklade och cyklade, det vände och blev "skitroligt" istället   .

   

 

Mogge åkte iväg och jobbade natt sen och jag och Rasmus var rätt trött, så vi skulle bara ha fredagsmys framför tvn, vi var för trötta för att åka och pyzzla på Smyrna denna kväll.

 

 

Som sagt, fredagsmyset hann aldrig börja   .

 

Lördag, städade jag altanen på fm.... nu kan vi äntligen börja sitta ute, välkommen våren :))))

 

 

Hann med en liten cykeltur med Rasmus oxså, innan det var dax för ett kvällspass på iva. Ville så gärna följa med Mogge och Rasmus till en av våra grannar som fyllde 50 år och hade "öppethus" denna dag. Men men...... sånt är livet, de åkte på kalas medans jag åkte på em.jobb   .

 

Söndag, samma igen, ledig på fm och emjobb. Bad min snälla gubbe att fixa min cykel dan innan, så Rasmus och jag kunde göra en cykelutflykt   . 

Lovat är lovat, så det gjorde vi, och hade med oss frukost i ryggsäcken.  Vi hade en mysig fm tillsammans, cyklade, lek i lekparken och fika vid älven. 

 

         

 

Sen var det dax för kvällspass igen (14.30 - 21.30). 

Ja, så mycket "cykel" har det blivit ihelgen och jobb.

 

Ny vecka är på G, jobbar en del även denna vecka. Det kommer lite surt efteråt, när man varit ledig en del över påsklovet    så det är självvalt.

 

Nä hörrni, nu ska jag njuta av min lediga dag hemma i vårsolen, Ha´de gott Kram Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards