Direktlänk till inlägg 27 december 2016

Julsjuk

Av Pierre - 27 december 2016 23:20

God fortsättning.....  

Så mycket bök och stök för en kväll va..... och vips, så är det över....

Vi började med en lillejul på torsdagskväll hos kusingänget och Mogges syskon.... det var skoj att träffa dem. Rasmus vill som vanligt inte åka hem därifrån. 

Det vart samtidigt besök hos farmor Lena och farfar Janne ( de bor grannar med varann) och julklappsutdelning.

Kusinen Hugo och Rasmus hade ett sånguppträdande för oss.... ha ha ha   

 

 

 

Vi höll på att skratta ihjäl oss inombords, de sjöng efter norska killarna Markus och Martinus, Hugo kunde varenda textrad och Rasmus har aldrig lyssnat på dom och fattade nog inte vad han sjöng.

Däremot kan Rasmus varenda rad ur Pistvakt istället och låtar de sjunger på skolan och Smyrna   .

Han skulle för huvudtaget aldrig uppträda heller, om det inte vore för Hugo, han är för blyg, så jag vart lite förvånad.

Gokillar !

 

Fredan, dan före doppardan, åkte jag in tidigt på stan och handlade det sista och släppte av Chrisse hos sin Jenny. De skulle fira lite jul med hennes föräldrar och släkt.

Jag åkte hem och tokstädade hela em. 

Rasmus kände sig inge pigg, ont i halsen och snorig, han låg i soffan mest hela em/kvällen och kollade på film.

 

 

 

Ja, här ser ni en bild på Mogges och min julklapp förresten. Vi har köpt en ny soffa "till varann". 

- Ja God jul då gubben

- Ja God jul Annsofie !   

Den kom i onsdags, som tur är, var Chrisse hemma och kunde ta emot den medans jag sov ( eftersom jag jobbat natt) 0ch Mogge jobbade.

Vi är så nöjda och med glädje bar vi ut "gammsoffan" på släpvagnen.

 

Iaf... på kvällen kom lillsyrran med sambo från Göteborg, så skoj. Vi myste på uppesittarkvällen, mycket surr, skratt, tv, glögg och fixade julskinka, revbensspjäll och risgrynsgröt.


Under natten blev det väl som vi trodde.... Rasmus fick feber, hosta och som grädde på moset får han förkyldningsastma. 

Det blev inte mycket sovet för oss, han blir verkligen urkass i luftrören. 

Julafton blev inte rolig för honom, trots alvedon, inhalation och kortison. Han sov sig i genom halva julafton, stackarn. 

Jag och syrran åkte in till stan på fm och tände ljus hos pappa och hämtade upp storsyrran, mor och Chrisse.

 

 

 

Vi brukar alltid åka till graven en stund på jul... det är vackert där då.

På em när Kalle Anka började på tv n .... började Rasmus vakna till och orkade vara med oss under kvällen, men ingen matlust..... lite julmust och apelsiner :/

 

       


Killen som inte mår så bra......

 

Vi andra har ätit och ätit och ätit.... bha..... snacka om paltkoma efteråt....

Ja, och sen fortsatte kvällen med jultomte, paketutdelning, julklappslek och mys framför tv n.

Några bilder från kvällen.....

 

             


 

Än så länge kopplar han inte ihop att pappa skulle så precis gå till grannen och hjälpa han med en sak...... och att jultomten har pappas arbetshandskar på sig   .

 

Juldagen/Annandagen fortsatte typ i samma spår. Vi har umgåtts, ätit, spelat spel, mycket tok och skratt, tittat på film och myst framför tv n. Rasmus har fortsatt och varit hängig, vilket har varit tråkigt. Meningen var att mogges syster Tessan och kusinen Molly skulle komma och hälsa på, men det fick vi ställa in :(

 

 

 

På Annandagen var vi ute en stund, det var skönt.... Härligt väder, några minus grader och sol. 

Rasmus fick vara ute en stund oxså trots förkyldning och växlade feber, (skadar inte med lite friskluft) men det innebar såklart att det tog om igen och det blev en febernatt igen   .

 

         

 

Storstadsborna fick hugga i och skotta snö..... exotiskt "för dom", ha ha 

  "släkten" lämnade oss igår, det går från kaos till tvärtomt och tyst.... De har åkt till stan och stannar hos mor några dagar. 

 

Idag (onsdag) ska jag till frizzan, någotjag sett fram emot.... det fanns ju som sagt inga tider innan jul, ska bli så skönt att klippa till en riktig frisyr och tunna ur det lite.

Efteråt har vi blivit bjuden på middag hos mor...man tackar   . 

Rasmus är fortsatt hängig och tokhostar, men feberfri iaf. En seg förkyldning som tagit om... suck....

Han ska få vara med mamma, moster imorgon, det tycker han ska bli mysigt, både Mogge och jag jobbar då.

Hoppas vi klarar oss från förkyldning..... jag ska nämligen jobba hela nyårshelgen. 

Det känns helt ok (att jobba menar jag) , är glad att jag fått vara ledig över jul   .

 

Ja... det var väl på ett ungefär vad som hänt här.... Har inte så mycket mer att berätta just nu... så jag säger på återseende och GOTT NYTT ÅR  Kram Annso

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pierre - Måndag 29 april 08:37

Hallå Ännu en vecka till handlingarna... Det är måndag morgon, klev upp i ottan med sonen som åkt iväg till skolan, duschat, fikat, matat katter, satt igång en tvättmaskin, ja det är väl vad jag hunnit gjort på morgonkvisten. Ska ta mig i kragen oc...

Av Pierre - Söndag 21 april 17:32

Halloj Vilka fina dagar vi haft, de kan jag leva på ett tag framöver   . Har väl inte så mycket att säga om veckan egentligen, inga bilder har det blivit heller förutom i helgen då. Jag grejade på hemma i början av veckan, jobbat mitt i och haft le...

Av Pierre - Måndag 15 april 13:41

God dag eller god em. är det rättare sagt. Har vaknat till en grå och regning em. efter 5 jobbnätter, borde väl känna mig trött och seg på "vakaavdagen" men det gör jag inte, känner mig ovanligt pigg faktiskt.... mycket ovanligt, nästan så att man ...

Av Pierre - Lördag 6 april 12:17

Halloj Det var ett tag sen det blev skrivet här, men ibland kommer "livet" i mellan, med både det ena och andra. Ska försöka göra en en "3 veckors sammandrag", vi får se hur det går....   Veckan innan påsk, har jag väl inte så mycket att orda...

Av Pierre - Onsdag 20 mars 14:43

Hallå Fick en stund över, så jag tänkte börja skriva några rader. Dagarna rullar på med en det ena, en det andra liksom.  Det har varit några härliga soldagar men tråkigt nog, har man så precis jobbarhelg just då. Suttit ute i solen lite iaf på e...

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards