Alla inlägg den 13 december 2016

Av Pierre - 13 december 2016 11:57

Fick mig precis en tankeställare... sneglade på nyheterna och såg ett inslag om avrättningar i Syrien och innan dess småsneglade jag på "musikhjälpen"..... Ja fy tusan, vad jag har det bra!!!  Mina bekymmer om tidsbrist inför jul kändes helt plödsligt rent fjantigt. Hur sjuk i hjärnan är man, när man kan avrätta oskyldiga människor   .

Jag blir alltid illa berörd när jag ser krigsbilder.

 

Ja.... över till trevligare saker........

Veckan rullade på med nattjobb fram till fredagsmorgon. Sov såklart halva dagen sen roade jag mig med att försöka städa här hemma under em. Bra pyssel för att vrida tillbaka dygnet  . 

På kvällen åkte jag in och hämtade upp Chrisse med Stockholmbussen.... så skoj att träffa honom igen.

Vi hade gjort i ordning räkmackor, så de andra väntade hemma. Trodde aldrig Rasmus skulle orka vara vaken tills vi kom hem, men... med tjurighet kommer man långt. Han har längtat efter storebror och Christoffer fick en bamsekram i dörren   .

Det blev såklart en sen kväll, med gofika och surr. Jag somnade som en klubbad säl kan jag säga, ha ha ha

 

 Lördag då...Vi gick som på nålar här hemma, var snabb att fixa rejäl frukost, göra oss i ordning. Mogge började måla i köket och var helt ovetandes, vad som komma skall   .

Vid halv 12 tiden knackade det på dörren och Micke och Gunilla kom, de var påväg till "Röåns möbler och tänkte titta förbi på vägen"..... Mogge svalde allt med hull och hår.

- Jaha men kom in, vill ni ha kaffe ?

Mogge började ta fram kaffe..... då kastade Chrisse på honom ögonbindeln.......

- Tror du verkligen att jag kommit hem ihelgen, för att titta på när du renoverar ??

Det var bara att släppa penseln och kaffet och följa med. Ha ha ha, klädd i målarbyxor, gamm T shirt och en ful neon orange Norrskogskeps och snus fick han ta med sig   .

 

 

 

Medans Micke och Gunilla snurrade runt med Mogge på stan, lämnade jag Rasmus hos mor och åkte upp på Hallstahotellet. 

Han blev satt i en pistmaskin vid dalstation och fick åka ståndsmässigt upp för berget med ögonbindel kvar såklart, ha ha ha

På hotellet hade alla kompisar, nära och kära samlats (vi var 25 st) och sjöng "ja må han leva" när han klev in i foaljen. Så skoj... tror han var i chocktillstånd.... goa barndomskompisar från Örebro, Gävle, vänner från Ö vik och våra kompisar i stan, hans bror och sambo, våra stora grabbar m.m 

 

Vi hade en fantastisk dag/kväll   .

Började med spa och bad.....

 

   

 

Sen fick han byta om till finkläder och göra sig i ordning.

Därefter var det dax för whiskyprovning från Box, det var VD själv som höll i whiskyprovningen. Även om jag inte är nån whiskydrickare, så var det riktigt bra och intressant att höra om wiskyn historia och hur de byggt upp Box i Sverige. Kan bara säga att man beundrar dessa eldsjälar som tror på sin sak och jobbar i motvind, med Sveriges unika alkohol lagar. Vet ni, att han berättade att vi drack i genomsnitt 100 L sprit per år/ per svensk ...... inte klokt, varenda en måste ha varit alkoholist förr i tiden  

 Så det finns ju en anledning till varför.

Vi hade nog kunna suttit där några timmar till, men.... det var mer på G.

 

     

 

Julbord och Wallmans salonger....

Jag visste att min kära make skulle bli uppvaktad under kvällens gång, av Wallmans ...  och det blev han.

 

                   

 

Vi tjöt av skratt såklart !!!

 

Jag hade bokat rum åt oss på hotellet, så vi skulle slippa tänka på transporter och barnvakt och våra "långväga" vänner bodde oxså över såklart. 

Tror att jag slog igen ögonen kl 02.30 på natten.

 

   

 

Dagen efter åt vi gofrukost och passade på att spa a en stund till, innan det var dax att checka ut och säga Hejdå till alla kompisar   .

Ja... det vart varken målning eller golvläggning i helgen som mogge hade tänkt... men han fick en helg att minnas istället. Det blir jul iaf, med eller utan färdigt golv   . 

 

Har haft ganska fullt upp med planering, mailkontakt med Hallsta och kompisar, smygträffar för planering, telefonsamtal, strul med bokningar m.m kan bara säga att det här med logistik är inte riktigt min grej.... men, med god hjälp från kära Barbro och Ulrika (som jobbar på Hallstahotellet) fick jag ihop det till slut.... phu...  de ska ha en stor    var, tusen tack !!!

Nu kan jag äntligen släppa allt detta och bara koncentrera mig på julen   .

 

I måndags bakade Rasmus och jag lussebullar.....

 

 

 

Vi har en "ny" favorit... saffranslängder med vit choklad, så halva degen blev längder, vilket gjorde att det gick ganska fort att baka   , det gillas.

Har oxså gjort fudge, en annan favorit. Vi brukar slåss om dom på jul, ha ha ha

Gjorde 3 satser, så jag hoppas det ska räcka över julhelgen....

 

 

 

Idag (tisdag) är det lucia, mysigt tycker jag. Tittade på luciamorgon på tv och ikväll har vi varit på luciafirande på skolan , så man har fått luciabehovet tillfredsställt för i år  .

Inga bilder från luciafirandet får läggas ut på sociala medier, det respekteras, helt ok för mig.

Därför får ni en bild från luciamorgon på tv i stället.....

 

 

 

Ja... det var väl vad jag hade att bjuda på för denna gång, ha de gott alla mina vänner,

kram från Annsofie   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Fam Pierre/Sehlstedt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards